Klacht: Accu naar 2,5 kapot

op 18 mei 2019 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Mijn fiets is 2,5 jaar oud en heeft ongeveer 2500 km op de teller gestaan. Het betreft een Gazelle miss Grace. Ik heb deze in augustus 2016 gekocht bij fietsenwinkel.nl. De accu heb ik opgewaardeerd naar een Gouden accu. Nu is de accu zo slecht dat ik nadat ik de accu heb opgeladen zo’n 20 kilometer er mee kan fietsen. Dan moet hij worden opgeladen. De fiets heeft altijd binnen gestaan en er is dus weinig mee gefietst. Bij de laatste onderhoudsbeurt kon de fietsenmalen niet eens de accu meer doormeten. Hij is gewoon stuk.
En toen begon de ellende met het doorverwijzen en opvragen van gegevens. Ik werd eerst van fietsenwinkel naar gazelle verwezen. Zij gaven aan dat ik eigenlijk bij Fietsenwinkel moet zijn, maar dat vonden ze vervelend dus zouden de klacht zelf oppakken. Na allerlei verzoeken tot het inleveren van gegevens komen ze na vier weken met het antwoord wij kunnen niets doen ga maar naar fietsenwinkel.
Ondertussen ben ik weer terug bij fietsenwinkel die mij dezelfde gegevens opnieuw lieten opsturen en ook tenminste vier weken lieten wachten met het geven van antwoord. Elke keer kreeg ik te horen mijn collega is er woensdag weer, dan laat ik iets van mij horen. Maar nee dat gebeurde dan weer niet. Nadat ik weer contact met hem opgenomen kreeg ik gisteren een bericht dat ze niet over wilde gaan tot vergoeden, omdat Gazelle een bonnetje mist van de eerste onderhoudsbeurt van de fiets. Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat een fietsaccu niet naar 2,5 kapot hoort te gaan en dat het wellicht daarom een reden is om coulance toe te passen. Ik ben ruim 8 weken, vele mails en telefoontjes verder en de conclusie is dat de winkel zich beroept op een overleg van een bonnetje. Conclusie naar 2,5 jaar moet ik 500 euro betalen voor een nieuwe accu, waarvan ik niet de garantie kan krijgen dat hij dan wel ruim vier jaar kan meegaan. Vooral de manier waarop dit gaat vind ik niet netjes. Je hoort dat de medewerkers op training zijn geweest, maar je voelt het niet. Ze willen niet helpen en laten je wachten.

Als ze erkennen dat een accu niet naar 2,5 jaar kapot hoort te zijn en een vergoeding hiervoor geven. Dat het buiten de garantietermijn valt snap ik, maar dan kun je nog wel een geste doen om bijvoorbeeld de helft te vergoeden. Maar het ergst vind ik dat ik 8 weken lang van het kastje naar de muur ben gestuurd en dat ze mij van alles lieten opsturen (twee keer, eerst door Gazelle en toen weer door fietsenwinkel) en dan moet ik er uiteindelijk zelf weer bellen om te horen dat ze niets doen, omdat er geen bonnetje is van 2,5 jaar geleden.

1 dag geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fietsenwinkel over deze klacht.

1 dag geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

1 dag geleden - Hallo Anna,Ik vind het vervelend om te lezen dat je accu na 2,5 jaar niet meer naar behoren werkt. Dit is inderdaad buiten de garantie die wij aanhouden van Gazelle. Ik begrijp goed dat je het gevoel hebt dat je een beetje van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dit had ook beter gecommuniceerd moeten worden. Daarvoor excuses. Zoals mijn collega je gisteren telefonisch heeft verteld wil Gazelle coulance geven mits er bewijs is van goed onderhoud. Ik zie dat dit momenteel helaas nog niet gelukt is. Wij kunnen dan ook verder niets voor je betekenen. Ik begrijp ook dat je nu naar de lokale Gazelle dealer gaat. Ik hoop natuurlijk dat je er samen met Gazelle uitkomt. Graag horen we of dit gelukt is.Met vriendelijke groet, Bas - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht A.Huisman

21 uur geleden - Beste Bas,Dit is precies wat ik bedoel. Jullie zijn niet bereid om enige verantwoordelijkheid te nemen voor dit probleem. Ik heb de fiets bij jullie gekocht. Wat is er op tegen om te zeggen: Mevrouw, u heeft helemaal gelijk dit hoort niet bij een accu. U ontvangt van ons een x bedrag ter compensatie omdat het product niet doet wat je ervan mag verwachten. Daarnaast vind ik het advies om naar een lokale dealer te gaan die niets met mij en mijn fiets te maken heeft ronduit absurd. Dit leidt voor mij tot meer kosten en waarom zou lokale partij het wel kunnen en jullie niet? Is dat misschien omdat zij zich niet achter bonnen verschuilen?

Bericht van Fietsenwinkel

18 uur geleden - Hallo Anna,Ik begrijp dat je er zo over denkt. Gazelle heeft ook aangeboden 75% van de accu te vergoeden mits er aangetoond kan worden dat hij goed onderhouden is, wat begrijpelijk is. Momenteel kan ik niets voor je betekenen. Ik kan aanstaande dinsdag nog eens met mijn teamleider bekijken wat er mogelijk is (die is vandaag niet aanwezig en ik ben er dinsdag weer) en dan bel ik je hierover terug.Met vriendelijke groet, Bas - Fietsenwinkel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door A.Huisman