Klacht: Absurde oplossing voor ontbreken van één klein onderdeel

op 26 augustus 2016 over Home24 in de categorie Internetshops - Meubels

Ik kocht bij Home24 een dure en mooie Reinhard schoenenkast (530,00 euro). Deze werd netjes geleverd. Hem keurig gemonteerd, blijkt het greepje voor de spiegeldeur te ontbreken. Ik heb dit gemeld bij Home24. De enige oplossing om het greepje alsnog te krijgen is het ontvangen van een totaal nieuwe kast. Daar kan ik dan het greepje uithalen en de rest weer retour zenden. Betekent 2x thuis zijn voor levering en ophalen! Zo’n greepje weegt nog geen 100 gram en past in een envelop. Geen beweging in te krijgen bij Home24. Ik mag ook de hele kast retourneren! Weer demonteren, inpakken (verpakkingsmateriaal is inmiddels weg), totaal absurde oplossing. Home24 weigert om zelf even zo’n greepje uit de verpakking te halen en naar mij toe te zenden. Geen enkel begrip of empathie. Zo is het, slikken of stikken. Uiteindelijk heb ik maar genoegen genomen met een reductie van 15% van het aankoopbedrag en hoop ik een passend greepje te vinden. Home24 negeert hiermee ook het consumentenrecht, waarbij je niet de lasten van een fout onevenredig bij de klant neer mag leggen. Dat doen ze wel. Home24 maakt dat je je heel onmachtig voelt en onheus bejegend. Alsof jij de domme zeurende klant bent.

Mijn probleem is denk ik niet meer op te lossen omdat ik eieren voor mijn geld heb gekozen en de 15% reductie heb geaccepteerd. Iets dat zeker niet mijn wens was. Ik wilde gewoon het greepje nog even ontvangen, meer niet. Ik zou graag willen dat directie en/of bestuur eens reageert wat ze nou gaan doen aan deze wijze van klantbenadering en het stelslmatig negeren van rechten van de consument. Ze hebben een leuk assortiment, dan wil je dit toch niet? Klanten zijn mensen, laat bij klachten en problemen dan ook je menselijke gezicht zien.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Home24

Reactie van de melder van de klacht C. Advokaat

1 jaar geleden - Home24 wenst niet te reageren. Helder hoe ze over hun klanten denken. Zeurende en lastige mensen. Dit bericht is van de klager, uiteraard niet van Home24, want die doen niks, maar dat wisten we al.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Home24 nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Home24 in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Home24 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Home24

Heeft op 19 september 2016 om 16:17 geantwoord

De prioriteit van onze service ligt bij het snel behandelen van vragen die via ons contactformulier, per mail of telefoon bij ons komen. Klacht.nl is een platform dat wij naast onze klantenservice-omgeving als extra service voor klanten gebruiken, maar waar niet dagelijks door ons naar gekeken wordt. De klant geeft aan dat Home24 niet wenst te reageren. Via ons servicekanaal is er telkens snel gereageerd en heeft de klant nadat de aanvraag in behandeling is genomen (na 3 dagen) telkens binnen 1 a 2 uur een reactie mogen ontvangen.

Inhoudelijk over de klacht: Het artikel is onvolledig bij de klant afgeleverd. Hoewel wij begrijpen dat het naleveren van het missende onderdeel de gewenste oplossing is, was dit voor dit artikel helaas niet mogelijk.

Wij hebben alle andere mogelijkheden die wel mogelijk waren voorgelegd aan de klant. De klant heeft uiteindelijk gekozen voor een korting.

Heeft op 19 september 2016 om 21:23 geantwoord

Het antwoord zegt genoeg over dit bedrijf. Klant verloren. Dossier sluiten. Dank voor de interventie van klacht.nl. Ik ben niet tevreden over het antwoord maar wens verder geen vervolg.

Alle klachten die gemeld zijn door C. Advokaat