Klacht: absoluut geen informatie met betrekking tot NS Bus overstap: laatste reis onmogelijk

op 03 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

de volgende situatie wijzen, die zich zondagavond 25 september heeft voorgedaan.

Ik ben een zakenman van 50 jaar oud, die vaak voor werk tijdelijk buiten Nederland is. Zo kwam ik dus ook zondagavond 25 sep. aan op Schiphol, klaar om te vertrekken naar Breda met mijn 20kg bagage. Ik heb van tevoren de NS-app gecheckt, en daar gezien dat er op die avond geen Intercity Direct naar Breda zou zijn. Helaas komt dit vaker voor, maar tot zover nog geen probleem.

Dus ik was voorbereid op de Werkzaamheden route op 25.09.16 van > Schiphol>Dordrecht> NS stopbus naar Breda. Vertrek op 23:16 uur, de laatste optie om die avond nog in Breda te kunnen arriveren.
Helaas was er in Dordrecht geen duidelijke informatie over de locatie van de NS bus; geen aankondiging van de conducteur of borden op het station. Ik raak dus lichtelijk in paniek, ik ben niet snel ter been met al mijn bagage en de vele trappen, en op zo’n laat tijdstip, met weinig andere reizigers, volg ik de borden “Bus” op het station. Helaas is het een Arriva buschauffeur die mij moet vertellen dat de NS bussen aan de andere kant van het station zouden moeten staan. Daar aangekomen nog steeds geen bord en ook geen bus te bespeuren. Uiteindelijk heb ik om 12.15 uur in Dordrecht geen andere keus dan een taxi naar Breda te nemen. Dit was een zeer duur ritje.
Ik heb nog nooit een klacht ingediend bij NS of geld terug gevraagd, maar deze keer is voor mij een uitzondering. Ik voelde me totaal genegeerd en niet goed geinformeerd door NS.

Boven staan de redenen dat ik een volledige vergoeding van mijn taxi rit verwacht.
De taxi rit kostte in totaal 79,75 euro. Zie bewijs in de bestanden.

J.H. Gallagher
Voordeel uren NS/OV Chipkaart kaart houder #