Klacht: Abonnement beeindigen

op 18 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb maanden geleden mijn abonnement telefonisch opgezegd, aan het einde van het gesprek heb ik die persoon gevraagd of het nu klaar is en afgehandeld. Van die persoon kreeg ik te horen ja, het is afgehandeld en u krijgt een bevestigingsmailtje.
2 maanden daarna keek ik op mijn bankrekening en zag ik dat er alsnog voor 2 maanden abonnementsgeld was afgehaald. Ik heb toen gebeld en daar kreeg ik te horen dat ik mijn abonnement alsnog bij een kaartjes automaat had moeten bevestigen.
Dat was mij toen niet vertelt en daarop kreeg ik het antwoord dat deze opdracht in de bevestigingsmail had gestaan. Deze mail is zeer waarschijnlijk in mijn ongewenste gekomen. Bij een bevestigingsmail van het opzeggen van een abonnement verwacht je ook dat het bevestigd is.
Meerdere malen heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat ik die alsnog moest betalen (ik had namelijk meteen die dag dat ik het zag 1 maand terug laten storten).
Ik moest betalen en ook de incassokosten betalen en dan zou ik uit coulance het bedrag terug krijgen min de incasso kosten. Dit was mij schriftelijk beloofd. Het zou dan wel weer 3 weken duren voordat ik het bedrag retour zou krijgen. 3 weken… Nou vooruit. Ik heb 3 weken gewacht en nu heb ik wederom niks retour gekregen. Ik heb daarom meteen weer gebeld en toen kreeg ik na 20 minuten in de wacht gezet te zijn te horen dat zij een fout hebben gemaakt en dat die 2 keer die mij waren toegezegd dat ik geld retour zou krijgen niet klopte en dat ik nu geen geld meer terug kan verwachten.
Wel kreeg ik uit ‘coulance’ van de NS 2 dagkaartjes. Deze heb ik niet geaccepteerd en ik heb gezegd dat ik een klachten brief ging sturen.

Ik ben pas tevreden als ik het geld van 1 maand abonnement retour krijg op mijn rekening waar zij mij schriftelijk beloofd hebben dat ik die retour zou krijgen.

Alle klachten die gemeld zijn door Daan1986