Klacht: ABONNEMENT ANNULEREN!

op 15 oktober 2016 over Typhone in de categorie Telecomwinkels

Op 28 september 2016 heb ik telefonisch een bestelling geplaatst bij Typhone. Ik heb geen bevestiging gehad van deze bestelling. Om deze reden heb ik telefonisch contact opgenomen met Typhone om alsnog de bevestiging c.q. het contract per e-mail te ontvangen. De medewerker zei dat hij de bevestiging opnieuw zou versturen. Ik had na een dag nog steeds geen mail van Typhone. Opnieuw gebeld om te vragen waar de bevestiging blijft. Bij controle van mijn e-mailadres bleek dat er een onjuist e-mailadres in stond, waardoor ik geen mailtjes ontving. Vervolgens is op 30 september een mail verstuurd, maar dit keer zonder bijlage, dus zonder contract. Ik heb toen een mailtje teruggestuurd met de mededeling dat het contract wederom niet was meegestuurd en tevens gevraagd om dit alsnog te doen. Op 3 oktober 2016 kreeg ik wederom een mail ZONDER BIJLAGE! Ik heb toen maar weer telefonisch contact opgenomen en uiteindelijk heb ik het contract op 3 oktober door een andere medewerker toegestuurd gekregen. Ik heb op 10 oktober 2016 telefonisch contact opgenomen met Vodafone over mijn Vodafone Thuis pakket, omdat ik bijna geen WiFi heb in mijn slaapkamer. Vodafone wilde dit probleem niet volledig kosteloos verhelpen, waardoor ik ervoor heb gekozen mijn abonnement op te zeggen. Dit contact was op 10 oktober 2016. Hierna wilde ik mijn bestelling bij Typhone ook annuleren, maar helaas is dit bedrijf telefonisch zo slecht bereikbaar, waardoor ik geen medewerker kon spreken. Ik heb gister, dus op 14 oktober 2016 wederom geprobeerd om telefonisch contact te krijgen, maar ik moest zo lang wachten waardoor ik heb opgehangen. Ik kan niet eindeloos wachten tot ik eindelijk een medewerker kan spreken! Uiteindelijk heb ik vandaag weer gebeld en na bijna 15 minuten wachten heb ik iemand gesproken. Deze persoon gaf aan dat ik 1 dag te laat was met het annuleren van mijn bestelling. De zogenoemde ‘spijttermijn’ was verstreken. Ik heb nog nooit eerder van deze termijn gehoord, integendeel de medewerker bij wie ik de bestelling heb geplaatst zei dat ik de bestelling binnen veertien dagen NA ontvangst van het toestel kosteloos kon ANNULEREN! Nu ben ik dus volgens Typhone twee jaar verbonden aan mijn abonnement, omdat ik een dag te laat ben met annuleren? Ik heb ten eerste het contract te laat ontvangen, ten tweede heb ik zelf steeds contact moeten zoeken om het contract alsnog te ontvangen, ten derde staat er niet eens een datum vermeld in het contract, ten vierde heb ik GEEN bevestiging gehad van Vodafone met dat mijn abonnement is verlengd, ten derde is aan mij toegezegd dat ik NA ontvangst van het toestel kosteloos binnen veertien dagen de bestelling kon annuleren. Ik vind dit te gek voor woorden! Ik wil dan ook dat mijn bestelling per direct wordt geannuleerd en hiermee dus ook het abonnement niet wordt verlengd!! Ik heb nergens voor getekend, er is mij geen informatie gegeven over een spijttermijn, de algemene voorwaarden heb ik nooit ontvangen, laat staan kennis van nemen!

Ik wil graag dat het abonnement niet wordt verlengd, zodat ik hem kan opzeggen in december 2016 (dan loopt namelijk het contract af).

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Typhone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Typhone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Yagmurc