Klacht: Abonnement

op 19 juli 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Half juni heb ik een abonnement afgesloten, ik stapte over van T-Mobile naar Tele-2. Ik heb keurig mijn telefoon inclusief al het papierwerk enkele dagen later ontvangen. Een maand later, op 15 juli, kreeg ik een bericht op mijn telefoon dat ik op 16 juli zou overstappen en dat ik hierdoor niet tijdelijk niet bereikbaar zou zijn. Op 17 juli was ik nog steeds niet bereikbaar.

Via de chatservice heb ik op de site van Tele-2 om verduidelijking gevraagd. Ik gebruikte de chat service omdat ik tenslotte niet kon bellen. In het eerste gesprek werd mij medegedeeld dat ik moest wachten op mijn nieuwe simkaart. Voordat ik verdere vragen kon stellen werd het gesprek beëindigd.

Ik heb toen een nieuwe chatsessie opgestart, en heb opnieuw alle vragen gesteld. Het bleek dat mijn dat het pakket met mijn simkaart geweigerd was aan mijn adres, hetgeen niet klopt. Ik heb uiteraard geen pakket geweigerd. Het zou hoogstens zou kunnen zijn dat ik niet thuis was, ik heb nooit berichtgeving ontvangen over dit feit. Noch van de Post, noch van Tele-2. Wanneer een pakket niet wordt aangenomen gaat het pakket terug naar de afzender, Tele-2 was hiervan op de hoogte. Waar de betreffende simkaart nu is kan ik enkel naar gissen. En als het aan Ineke uit de eerste chatsessie had gelegen had ik nog langer moeten wachten.

De chatservice leerde mij dat dit mijn eigen verantwoording was. Zij konden er niets aan doen dat het pakket geweigerd was, over het vervolg traject; eventueel contact met de klant werd gezwegen. Er kon in tweede instantie wel een simkaart opgestuurd worden met de reguliere post, waarom kon dit in eerste instantie niet? Waarom kwam deze simkaart niet met samen met de telefoon en het papierwerk?

Deze nieuwe simkaart kon ik binnen maximaal 10 dagen ontvangen, hetgeen betekend dat ik 10 dagen niet kan bellen, internetten enzovoorts. Daarnaast ben ik op vakantie wanneer de simkaart binnen komt, dus kan ik hem nog niet gebruiken. Mijn abonnement loopt wel gewoon door, ik vind dit onacceptabel. Ik betaal voor diensten waar ik geen gebruik van KAN maken, zelfs al zou ik het willen.

Weinig coulant was de chatmedewerkster betreffende dit onderwerp. Wanneer ik vroeg naar een naam zodat ik dit kon melden aan de klachtenservice, kreeg ik enkel een voornaam. Hoogst ongebruikelijk naar mijn mening, echter ben ik niet op de hoogte van de standaarden binnen Tele-2. Ik ben tenslotte een nieuwe klant, een klant die zich niet echt tevreden voelt over de manier waarop er met de consument wordt omgegaan.

Ik zou het fijn vinden wanneer mijn abonnementskosten vervallen de eerste maand.

De aansluitkosten zijn wat mij betreft ook overbodig. Ik vind het feit dat zij geen contact met de consument opnemen na een twijfelachtige weigering van pakketservice dermate zwaar wegen dat ik verval van de aansluitkosten een prima compensatie vind. Het feit mee wegend dat de eerste dame het mij afwimpelde met nog langer wachten. Als ik haar voorspelling had moeten geloven zou nog wel een jaar kunnen wachten.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 24 juli 2012 om 10:12 geantwoord

Tele2 betreurt het dat er onduidelijkheid is ontstaan over de levering van de simkaart en dat de klant hierbij niet naar tevredenheid is geholpen door de klantenservice. Wanneer er een melding wordt gemaakt bij de klantenservice wordt er alles aan gedaan het issue z.s.m. te verhelpen. Het leveren van een nieuwe simkaart kan 10 werkdagen duren en de klant wordt daarom geadviseerd af te wachten. De simkaart is onderweg. Wanneer er nog onduidelijkheden zijn bij de klant kan er contact opgenomen worden met de klantenservice hierover: http://www.tele2.nl/klantenservice.html Tele2 biedt excuses aan voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr. Andersen