Klacht: abonnement

op 29 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb twee weken geleden voor mijn zoon een maand traject vrij kaart gekocht voor het traject Culemborg Geldermalsen. Wij wonen in Geldermalsen (Deil) en hij werkte in de zomervakantie in Culemborg, vandaar. Nu moet hij weer naar school, in Den Bosch. Nu wil ik voor hem een maandtrajectkaart kopen van Geldermalsen naar Den Bosch, maar dat kan dus niet op deze chipkaart, blijkt nu! Ik moet wachten tot de trajectkaart Geldermalsen Culemborg is afgelopen (15 september) en tot die tijd moet ik dus losse kaartjes (retour) a 9.50 euro per dag. Waarom kan ik wel geld op die kaart zetten om losse kaartjes te kopen en kan ik geen maandkaart kopen? Het alternatief is dat ik een nieuwe chipkaart koop, waar ik weer een week op moet wachten, weer € 7.50 voor moet betalen en de komende week toch ook losse kaartjes moet kopen omdat mijn zoon naar school moet.

Gewenste Oplossing:

Ik vind dat ik onnodig op kosten wordt gejaagd door NS. Bovendien vind ik dat ik verkeerd ben voorgelicht. Op de site van chipkaart.nl staat namelijk dat ik meerdere abonnementen op een persoonlijke chipkaart kan zetten.. https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welke-kaart-past-bij-u.htm. Naar aanleiding van deze informatie heb ik de chipkaart aangeschaft. De chipkaart materie is nieuw voor mij en de site van NS vind ik zeer onduidelijk en gebruikersonvriendelijk. Als ik bel, krijg ik standaard te horen dat het druk is en dat ik beter op een later moment kan terugbellen..

Ik ben tevreden als NS mij compenseert in de kosten die ik nu gedwongen moet maken:
7 maal los kaartje € 9.50 = € 66.50 - 7 maal abonnement dagprijs € 4.84 = € 33.88 = € 32.62
Plus € 7.50 voor een nieuwe chipkaart.
Totaal dus € 40.12

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 06 september 2016 om 14:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste lezer,

Er is inmiddels contact opgenomen met de indiener van deze klacht. We hebben de klacht via onze reguliere kanalen opgepakt en beantwoord. Om deze reden ziet u de aangedragen oplossing hier niet terug. We begrijpen dat anderen mogelijk op zoek zijn naar een antwoord op dezelfde vraag of klacht. Mocht u eenzelfde vraag hebben of een klacht willen indienen, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice zodat wij uw vragen alsnog kunnen beantwoorden.

Wij zijn dag en nacht te bereiken via Social Media (Twitter, Facebook) of via telefoonnummer 030-751 51 55. Tevens kunt u vragen per e-mail of brief indienen en via onze chat op www.ns.nl/klantenservice contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u bij vragen terecht op ons serviceforum via www.forum.ns.nl.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Heeft op 06 september 2016 om 21:19 geantwoord

Ik denk dat ik weinig keuze heb. NS vindt het vervelend voor mij, maar kan er niets aan doen, technisch niet mogelijk.. Tja.. dan ben je toch klaar als consument? Ik vind het een slechte oplossing, maar dat u niet verbazen..

Alle klachten die gemeld zijn door Dennis Beltman