Klacht: Abbonement opzegging

op 29 augustus 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Mijn zoon van nog geen 18, heeft zonder mij weten een lidmaatschap aangegaan via internet voor 2 jaar. Omdat hij al enig tijd rugklachten had en heeft maar toch wou sporten heb ik toch eerst nadat hij mij verteld had lid te zijn geworden via internet bij fit for free om eerst eens een dokter te bezoeken. Op aanraden van haar is hij doorverwezen naar een fysiotherapeut die het afraden om nu te gaan fitnessen (omdat hij waarschijnlijk een scheef staande rug heeft).
Hij heeft toen net iets te laat zijn lidmaatschap opgezegd (iets later als de toegestane 2 weken). Nu krijgt hij steeds aanmaningen dat hij moet betalen. Hij heeft niet eens een lidmaatschap pas later maken, sterker nog hij is nog nooit wezen sporten dus heeft nog niet eens gebruik gemaakt van de diensten van Fit for free ook is er nog nergens een handtekening gezet. Ik begrijp dat als je al aan het sporten ben dat je dan vast zit aan het abonnement, maar hij is er nog nooit geweest hij heeft enkel via internet een abonnement ZONDER mij weten afgesloten. We hebben meerdere malen een email gestuurd, gebeld maar fit for free houd zich aan de regel dat hij 2 jaar lang elke maand 18,95 moet betalen. Er valt echt niet te praten en ze komen met niks tegemoet…..
Erg jammer en slechte service vind ik dit. Nu zit mijn zoon voor twee jaar lang aan een abonnement vast waar hij geen gebruik van kan maken en ook weten wij niet iemand die zijn contract over kan nemen

Afzien van abonnement

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 29 augustus 2016 om 09:40 geantwoord

Beste mevrouw Tromp, wij vinden het erg vervelend om van de rugklachten van uw zoon te moeten vernemen. Daar u aangeeft géén toestemming te hebben gegeven voor zijn lidmaatschap, uw zoon zich online bij ons heeft ingeschreven, hij geen gebruik heeft gemaakt van onze faciliteiten én u helaas niemand heeft kunnen vinden om het contract te laten overnemen, hebben wij besloten om zijn lidmaatschap alsnog uit coulance te beëindigen. Uw zoon heeft dan ook geen betalingsverplichting meer jegens Fit For Free. Wij wensen uw zoon veel sterkte en hopen dat de rugproblemen snel tot het verleden behoren. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons te allen tijde bereiken via webcare@fitforfree.nl. Met vriendelijke groet, Bas - Fit For Free Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door drazic10