Klacht: Abbo opgezegd na maanden ineens weer incasso

op 23 juni 2021 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Vorig jaar oktober heb ik me abbo opgezegd. Dit ging allemaal nog niet zo makkelijk uiteindelijk wel gelukt. Nu leven we in juni 2021 en afgelopen week werd er ineens een incasso afgetrokken van me rekening €19.99. Huh ik ben al maanden geen lid meer …. Dus heb het bedrag dan ook meteen weer terug gestort op mijn rekening. Hopelijk kan het eens stoppen met deze rare praktijken.

Stoppen met geld van me rekening te halen. En mails te sturen dan er nog betaald moet worden terwijl ik geen lid meer ben.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 24 juni 2021 om 08:01 geantwoord

Beste Amy,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit waarderen wij enorm!

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan, betreft de opzegging van jouw lidmaatschap. Ik heb dit direct voor je nagekeken.

Op 14-10-2020 hebben wij jouw verzoek tot opzegging in goede orde ontvangen en verwerkt. De einddatum conform jouw overeenkomst is: 23-10-2021.

Je hebt jezelf op 29-8-2020 ingeschreven. Je hebt gekozen voor een jaarovereenkomst, welke bestaat uit minimaal 52 betalende weken.

Bij de inschrijving heb je gebruik gemaakt van de actie “8 weken gratis sporten. De gratis periode die vooraf gaat aan de jaarovereenkomst wordt hier niet van afgetrokken. Jouw jaarlidmaatschap is per 24-10-2020 van start gegaan.

Je betaald dus wel voor een jaarlidmaatschap maar met als voordeel dat je vanaf de inschrijfdatum, gratis hebt kunnen sporten tot aan de startdatum van je lidmaatschap.

De einddatum conform jouw overeenkomst is : 23-10-2021. De verplichte lidmaatschapsgelden tot de einddatum dienen voldaan te worden.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

Team Social Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Amyb1919