Klacht: Aansluiting in Dordrecht

op 10 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedenavond,

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn reizen met Arriva. Er is alleen ook iets waar ik minder blij mee ben. Vaak kom ik ’s avonds laat na mijn werk vanuit den Haag in Dordrecht aan. Wanneer de trein van NS dan vertraging heeft betekent dat steevast dat ik mijn aansluiting met de trein naar Gorinchem mis. Uiteraard begrijp ik dat conducteurs zich aan dienstregelingen hebben te houden, maar een vorm van communicatie zou een groot verbeterpunt kunnen zijn.
Zojuist heb ik samen met 5 andere reizigers wederom deze aansluiting gemist, en dat hangt echt af van een halve minuut.
Mijn verzoek is dus: is het mogelijk de dienstregelingen beter op elkaar af te stemmen dan wel te communiceren in gevallen van korte vertragingen?

Hartelijk dank!

Groet,
Josje

Gewenste Oplossing:

Mijn verzoek is dus: is het mogelijk de dienstregelingen beter op elkaar af te stemmen dan wel te communiceren in gevallen van korte vertragingen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 10 februari 2018 om 07:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste JosjeJosje,

Wat jammer dat de treinen van NS en Arriva niet goed op elkaar aansluiten.

Het aanpassen van de dienstregeling van de MerwedeLingeLijn gaat moeilijk. Een kleine verandering kan grote gevolgen hebben. De lijn is veelal enkelspoor. Dat betekent dat de treinen elkaar alleen kunnen passeren op de stations. Een wijziging van de tijden kan dit proces in de war brengen. Ook heeft dit risico voor andere aansluitingen met bus en NS-treinen.

Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is kan voor de andere juist een verslechtering zijn. Arriva streeft er naar oplossingen te vinden waar zoveel mogelijk reizigers van kunnen profiteren. De dienstregeling zal dan ook zorgvuldig worden geëvalueerd en indien nodig en mogelijk zal er naar aanpassingen worden gekeken.

We zijn bijna altijd op de hoogte van vertraagde NS-treinen en we wachten waar we kunnen wachten. Zoals hierboven genoemd heeft deze lijn enkelspoor. Hierdoor kunnen onze treinen vaak niet wachten in verband met de aansluitingen en veiligheid op het spoor. Zodra ons sein op groen springt, zijn we verplicht om te vertrekken.

Excuses voor het ervaren ongemak. Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj.

Met vriendelijke groet,
^Wouter
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door JosjeJosje