Klacht: Aanschaf defecte telefoon

op 18 maart 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Via belsimpel.nl heb ik een (duur) GSM-toestel gekocht zonder abonnement. De telefoon werd na een week geleverd, en binnen twee weken daaropvolgend vertoonde de telefoon verschillende mankementen: geen goed bereik bij goed netwerk (van begin af aan), het touchscreen zat niet goed vast aan het toestel en ging steeds losser zitten (waardoor ik er pas na een week na ontvangst achter kwam), tenslotte bleef het scherm zwart na sleepmodus en was hij niet meer bruikbaar. Ik heb daarop meteen gebeld en het apparaat netjes ingepakt teruggestuurd met het verzoek mijn geld terug te krijgen. De telefoon is in de tijd dat hij in mijn bezit was niet gevallen o.i.d.
Mijn verzoek is echter afgewezen, omdat ik niet binnen 8 dagen na bestelling heb gereageerd, en omdat het scherm krassen zou bevatten en daardoor dus ook niet meer onder de gestelde terugzendtermijn van 30 dagen zou vallen. Mijns inziens was het scherm nog in prima staat (wat je mag verwachten na twee weken gebruik) toen ik het met aangetekende post en zorgvuldig ingepakt terugzond naar belsimpel.nl. Het toestel is doorgestuurd naar de reparatieworkshop van Samsung, waar het nog maar de vraag is of de schade onder de garantietermijn van twee jaar zou vallen.

Als ik een nieuw, goed werkend toestel krijg, of het aankoopbedrag op mijn rekening wordt gestort. Dit laatste heeft mijn voorkeur.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 11 mei 2016 om 13:04 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door speeksan