Klacht: Aanmaningskosten

op 03 mei 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Op 25 februari 2017 is een automatisch incasso Fit For Free mislukt. De betaling omvangt de abonnementskosten over de periode van 25 februari 2017 tot en met 24 mei 2017. Voorts heb ik geconstateerd dat op 8 maart 2017 deze automatische incasso opnieuw is mislukt.

Op 12 april 2017 ontving ik voor het eerst een bericht van Fit For Free per sms over een tweede aanmaning. Eerder heb ik nooit bericht ontvangen over een mislukte betaling. Reden waarom ik telefonisch contact heb gezocht met de klantenservice. De medewerker van de klantservice wist mij mee te delen dat op 19 maart 2017, 9 april 2017 en op 23 april 2017 een aanmaning per reguliere post naar voormalige woonadres is verzonden. Deze brieven heb ik dan logischere wijze ook nooit mogen ontvangen.

Voorts is opgemerkt de kosten inmiddels zijn opgelopen tot een bedrag van € 90,85. Ik heb telefonisch aangegeven het hier niet mee eens te zijn. Ik ben bereidwillig om te betalen en heb dit dan ook gedurende mijn hele lidmaatschap netjes gedaan. Nu fit for free tevens een telefoonnummer van mij heeft, was het mijn inziens een kleine moeite geweest om telefonisch contact te zoeken. Ik had de factuur dan meteen kunnen betalen en was het probleem opgelost.

Over kwijtschelding van administratiekosten en aanmaningskosten viel niks te bespreken. Ik kon ook niet telefonisch doorverbonden worden met de personen die hier over gaan. Ik moest maar een klacht indienen. Dit vind ik bijzonder jammer. zodoende dan ook mijn klacht.

Ik ben altijd zeer tevreden over de sportfaciliteiten. Echter ben ik zeer ontevreden als het gaat om deze extra in rekening gebrachte kosten. Een verdubbeling van kosten binnen een tijdsbestek van 2 maanden is toch absurd.

Afijn, indien ik met Fit for free niet tot een passende oplossing kom en dus alle in rekening gemaakt kosten moet betalen, dan zal ik mijn lidmaatschap voor het einde van de maand opzeggen. Uiteraard zal ik mijn moeder en 4 goede vrienden met wie ik samen sport ook aansporen om hun lidmaatschap te beëindigen en gezamenlijk over te stappen naar basic fit, big gym of een van de vele andere budgetsportscholen. Niet om kinderachtig te zijn, maar puur om een signaal af te geven dat het op deze wijze om gaan met vaste leden ongehoord is.

Ik heb verzocht

Vandaag zal het openstaande factuurbedrag worden overgeboekt, echter ben ik pas tevreden over de afhandeling wanneer de administratiekosten en de aanmaningskosten van de factuur over de periode 25 februari 2017 tot en met 24 mei 2017 worden kwijtgescholden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 03 mei 2017 om 11:02 geantwoord

Bedankt voor je bericht, Joey. We hebben gelijk in ons systeem meegekeken en zien inderdaad dat je contact hebt gehad met de klantenservice. We snappen dat het erg balen is dat de kosten zijn opgelopen, omdat de betaling niet is gelukt. Als klap op de vuurpijl zijn onze herinneringen naar je oude adres gestuurd. Zijn de adresgegevens inmiddels wel al aangepast in ons systeem? Zo nee, laat ons dan jouw nieuwe gegevens weten. :) Op 12 april heb je een sms gekregen. Naar aanleiding hiervan heb je op 25 april contact opgenomen met onze klantenservice. In dit geval hebben we gehandeld conform onze regels omtrent betalingen. Dit is telefonisch besproken. Naar aanleiding van het telefoongesprek is een e-mail gestuurd met de openstaande kosten en verdere betaalgegevens. Is dit een beetje duidelijk? Heb je verder nog vragen hierover? We horen het graag.

Heeft op 08 mei 2017 om 14:44 geantwoord

Goedemiddag, dank voor uw reactie. Vast staat dat u conform uw betalingsregels heeft gehandeld. Uiteraard is de openstaande factuur direct betaald. Echter nu u geen mogelijkheden ziet om uit coulance tegemoet te komen, zal ik mij vandaag uitschrijven als lid bij fit for free. Gelukkig zijn er nog genoeg budget sportscholen in de nabije omgeving waar ik terecht kan. Bedankt voor de goede service, tenminste 1 lid kwijt voor die paar tientjes.

Hoogachtend,

Joey