Klacht: Aanmaningskosten

op 03 april 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Toen wij drie jaar geleden bij fitforfree kalnt werden is er twee keer abonnementsgeld afgeschreven en hebben wij ruim een half jaar op terugbetaling moeten wachten. Wij hebben daarom de automatische incasso opgezegd. In jan nadat we de factuur voor 2017 heeft mijn man zijn abonnement opgezegd. Op 6 febr kregen we te horen dat we dan 19,90 voor het abonnement moesten betalen. En twee weken later meteen een factuur met tien euro verhiging. Daarna heeft mijn man betaald zonder de verhoging. Waarop we nu een dreigbrief kregen dat we 40 euro moeten betalen. Gebeld maar voor de 40 euro wordt verwezen naar de eerst datum van januari terwijl er bij de eerste aanmaning is betaald. Destijds hebben we denk ik 60 euro verbeld om ons geld terug te krijgen en kregen daar ook geen 40 euro bij. Nu is er tijdig betaald en toch komt er een dreigende incasso van 40 euro terwijl er gewoon betaald is. Fit for free is voor ons een organisatie die misbruik maakt van haar bevoegdheid bij automatische incasso’s en onterecht te pas te onpas boetes uitdeeld en daar met veel dreiging mensen geld uit de zak klopt

Ik zou graag onze 40 euro terug willen en een vergoeding en excuus voor de situatie die door hun eigen toedoen is ontstaan. Als zij destijds niet zo laat hadden terugbetaald hadden wij de bank niet hun toegang tot onze rekening hoeven ontzeggen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

Bericht van fit for free

6 maanden geleden - Bedankt voor je bericht. Als we het goed begrijpen heb je in het verleden lang moeten wachten op de terugbetaling van jouw abonnementsgeld, omdat dit onterecht van je bankrekening was afgeschreven. Gelukkig is het geldbedrag overgemaakt naar jullie rekening. :) Om dit soort zaken te voorkomen, hebben jullie de automatische incassering stopgezet. Het gaat er nu om dat jullie zijn vergeten om een factuur op tijd te betalen. Daarom hebben we een betalingsherinnering gestuurd met tien euro herinneringskosten. Klopt dit? Je geeft aan dat jullie deze herinneringskosten niet hebt betaald, maar wel de abonnementskosten. Omdat de herinneringskosten niet zijn betaald, krijgen jullie nu opnieuw een betalingsherinnering. Is dit een beetje duidelijk? Laat het ons weten! Ook ontvangen we graag jullie lidnummers.

Heeft op 12 april 2017 om 17:24 geantwoord

Heel vreemd fitforfree heeft ons per mail laten weten dat de 40 euro aanmaningskoaten ons terugegeven worden. Helaas is dat nog niet gebeurt.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

Bericht van fit for free

6 maanden geleden - Heb je voor ons de lidnummers? :) Dan zoeken we gelijk voor je uit hoe de vork in de steel zit! We horen graag van je.

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 11 mei 2017 om 11:18 geantwoord

Nogmaals sturen we je hetzelfde bericht door: Een hele goede morgen, Diane. We hebben niks meer van je gehoord. Had je ons vorige bericht gelezen? We horen graag van je. Zie hier bericht: Bedankt voor je bericht. Als we het goed begrijpen heb je in het verleden lang moeten wachten op de terugbetaling van jouw abonnementsgeld, omdat dit onterecht van je bankrekening was afgeschreven. Gelukkig is het geldbedrag overgemaakt naar jullie rekening. :) Om dit soort zaken te voorkomen, hebben jullie de automatische incassering stopgezet. Het gaat er nu om dat jullie zijn vergeten om een factuur op tijd te betalen. Daarom hebben we een betalingsherinnering gestuurd met tien euro herinneringskosten. Klopt dit? Je geeft aan dat jullie deze herinneringskosten niet hebt betaald, maar wel de abonnementskosten. Omdat de herinneringskosten niet zijn betaald, krijgen jullie nu opnieuw een betalingsherinnering. Is dit een beetje duidelijk? Laat het ons weten! Ook ontvangen we graag jullie lidnummers.

Alle klachten die gemeld zijn door D. Ode