Klacht: Aankoop voldoet niet aan hetgeen is verkocht, geen garantie op toestel

op 13 augustus 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Verkoop onder valse voorwendselen en slechte tot geen garantie bij Belsimpel.nl

De eerste (en enige) ervaring die ik heb gehad met Belsimpel is een zeer slechte t.a.v. de garantie en klachtenafhandeling, 2 maanden na de aankoop van een Samsung Galaxy XCover 3.

Het toestel is me verkocht met de volgende beschrijving (kopie van de website):
“De Samsung Galaxy Xcover 3 is voorzien van een IP-67 certificering. Dit betekent dat het toestel niet alleen stofdicht, maar ook waterproof is. De telefoon kan bijvoorbeeld wel een half uur lang onder water zijn tot een diepte van 1 meter. Dit betekent dat bellen in de regen geen enkel probleem meer is en dat ook een bezoek aan het strand geen risico meer is voor uw smartphone. U kunt dus nu ook onder water foto’s maken met de 5-megapixel camera.”
Nu heb ik het toestel één keer gebruikt om onder water foto’s te maken. Hierbij is het toestel enkele minuten niet verder dan 30 tot 40 cm onder water geweest. Bij het boven water halen van het toestel reageerde het scherm niet en heb ik het uitgezet.
Er bleek water in te zijn gekomen, hetgeen volgens de specificatie van Belsimpel niet zou mogen onder deze omstandigheden.
Na opsturen naar de door Belsimpel aangewezen reparatiedienst gaf deze dienst mij te kennen dat het toestel waterschade had en derhalve buiten de garantie valt.
Terwijl met aangeeft dat het toestel IP67 gecertificeerd is en je er onder water foto’s mee kunt maken.
Na veel mailen en bellen met Belsimpel steeds weer nul op het rekest: “de schade aan het toestel valt buiten de garantie en je moet maar met Samsung contact opnemen, dat kan Belsimpel niet doen voor je”.
Dit blijft met men bij Belsimpel bij hoog en laag beweren.
Uiteindelijk heb ik Samsung maar eens gebeld en deze verwijzen me terug naar Belsimpel omdat zij voor mij het aanspreekpunt zijn.
Al met al:
BEZINT EER GE BEGINT met aankopen bij Belsimpel.nl, GOEDKOOP BLIJKT WEDEROM DUURKOOP!
BETER NIET AAN BEGINNEN, IK HEB MIJN LESJE GELEERD!

Als mijn toestel:
òf gerepareerd wordt
òf vervangen wordt
òf mijn aankoopbedrag wordt terugbetaald
Ik ben bereid voor de 2 maanden dat ik mijn telefoon heb kunnen gebruiken een bijdrage te leveren, bijvoorbeeld in de verhouding 2 / 24 maanden (=garantietermijn).

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 07 september 2016 om 13:14 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door M.art