Klacht: Aankoop Smartphone

op 03 mei 2016 over Aldi in de categorie Supermarkten

Op 30/11/2013 kopen wij een smartphone van het merk Nokia aan te Frasnes-lez-Anvaing voor 229 €. In mei/juni 2015 krijgen wij problemen met de aan-uitknoppen en volumeregelaarknoppen. Wij geven hem binnen te Frasnes-lez-Anvaing. Wij krijgen geen enkele reactie en zijn verschillende malen ter plaatse geweest om te horen hoe het zat. Plots krijgen wij een mail met de vermelding : “Na screening van uw defect product in ons reparatiecentrum is gebleken dat uw apparaat niet meer onder garantie valt !!!”.. Er zit een bestek bij van 45,83 €. Daar wij daar niet op reageren, omdat voor ons het toestel nog onder garantie is, krijgen wij plots een mail zeggende dat het toestel op onze wens vernietigd is. Wij blijven aandringen en plots krijgen wij op 17/12/2015 een cheque van 115 € in de bus. Wij kunnen ons daar niet mee akkoord verklaren daar de garantie nog niet verstreken is. De persoon van Aldi is zéker van haar stuk en raadt ons zelfs aan de consumenten-ombudsdienst in te schakelen, iets wat wij gedaan hebben. En inderdaad, na vééééle mails, wij krijgen de andere helft van het bedrag niet terug. Het schijnt normaal te zijn. Het antwoord is : “helaas !!!”.

Hebben nochtans gelezen : “volgens contractuele afspraken tussen Aldi en de fabricant staat deze laatste in voor o.m. gratis herstelling of vervanging van defecte toestellen. Zoals aan de ombudsdienst gemeld hebben wij met Aldi een contract afgesloten en Aldi met Nokia. Wij kunnen toch niet verantwoordelijk gesteld worden voor de problemen die U onderling heeft.
Waar is een garantie goed voor als U die niet opvolgt, verouderde toestellen verkoopt. Dit maar gezien wordt bij problemen en wanneer die dan opgengelegd worden voor herstelling.

Wanneer we het resterende bedrag ttz 115 € zouden terugkrijgen want eenzelfde toestel krijgen is niet meer mogelijk, daar ze niet meer in voorraad daar, zoals reeds vermeld, omdat het een verouderd toestel was !!!!

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aldi

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aldi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Martine De Geyter