Klacht: Aankoop onherroepelijk

Ferdyc op 04 december 2019 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Mijn zoon van bijna 2 heeft via de app een auto gekocht van €261. Nu ben ik helemaal niet op zoek naar een auto en al helemaal niet naar een sloop auto. Vandaag gebeld met BVA en ik kan hier niet meer onderuit komen. En zal moeten wachten op een boete als ik em niet kom op halen. Hoe hoog de boete gaat worden is onbekend. Eigenlijk weet ze helemaal niks te vertellen, behalve dat het onherroepelijk is. Het lijkt mij toch dat ik als particulier altijd 14 dagen bedenktijd heb?! En iemand onder de 18 mag toch niet mee doen aan dit soort veilingen. Er is dus blijkbaar geen controle of dit daadwerkelijk de persoon is. Je kan een bod uitbrengen zonder enige controle met een wachtwoord oid. Wat kan ik hier nu mee?

Als de koop wordt geannuleerd zonder bijkomende kosten.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar BVA Veilingen over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

Bericht van BVA Veilingen

2 jaren geleden - Beste Ferdyc, Bedankt voor uw bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Zodra u een account aanmaakt, bent u zelf verantwoordelijk voor alle biedingen die via uw account geplaatst worden. Daarom is het belangrijk dat u uw account goed privé houdt, en om uit te loggen wanneer u er zelf geen gebruik van maakt. Helaas is de kavel waarop u heeft geboden afkomstig uit een openbare veiling. Dit houdt in dat hier geen herroepingsrecht op zit, en de koop niet kan worden ontbonden. De auto staat nog wel onder gunning. Dit houdt in dat de verkoper na het sluiten van de veiling bedenktijd heeft om te besluiten of hij de kavel wil verkopen aan de hoogste bieder, u in dit geval. Mocht het zo zijn dat de kavel niet gegund wordt, zit u nergens aan vast. Wordt de kavel wel gegund, en u besluit de factuur niet te betalen, of de auto niet op te halen, dan zitten daar consequenties aan. Mijn collega's van de financiële afdeling zullen hier in dat geval verder naar kijken, en u informeren. Voor nu zult u de gunning moeten afwachten. Voor de toekomst raad ik u aan voorzichtiger te zijn met uw account, en om uit te loggen wanneer u niet zelf aan het bieden bent. Met vriendelijk groet, Daniëlle – BVA Auctions

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 23 december 2019 om 15:56 geantwoord

Beste meneer Ferdyc,

De verkoper van de auto heeft de auto aan u gegund. U heeft ons laten weten de auto op te zullen laten halen door een sloopbedrijf, en daarmee de zaak af te handelen.

Ik zal daarom deze klacht gaan afsluiten.

Ik wens u fijne feestdagen toe.

Daniëlle - BVA Auctions

Alle klachten die gemeld zijn door Ferdyc