Klacht: aankoop occasion.

op 03 juli 2016 over Autobedrijf Bochane in de categorie Autodealers

wij hebben een nissan qasqai gekocht bij garage bochane in nijmegen.
daarbij wilden wij onze huidige auto inruilen.
voor deze huidige auto kregen wij een inruil deal van 4000 euro.
De nissan stond te koop voor 11945 euro.
daarbij kwam 395 kosten rijklaar maken (wat ook best hoog is).
het kwam erop neer dat wij 8340 euro moesten bij betalen.
de verkoper vroeg ons daarop hoe wij daar over dachten.
wij zeiden als u de factuur afrond op 8000 euro dan hebben we een deal.
de verkoper ging akkoord.
daarbij hadden wij ook gevraagd onze huidige auto zelf te mogen verkopen als we hem voor een hoger bedrag dan 4000 zelf konden verkopen.
dat was totaal geen probleem.
na 2 weken zouden wij de nissan ophalen.
de deal van 12000 euro was rond.

een week later was het ons gelukt om onze huidige auto particulier te verkopen voor een hoger bedrag dan de 4000 die de dealer ons had geboden.
we hebben bochane direct gebeld en gemeld dat de inruil auto verkocht is.
de verkoper feliciteerde ons ermee en zou de auto van de factuur afhalen.

de verkoper had ons ook gevraagt of wij de factuur voor 30 juni wilde betalen vanwege de halfjaarlijkse balans, belachelijk vonden wij daar heb je als klant toch niets mee te maken.

dit hadden wij toch maar gedaan aangezien wij toch de nissan 2 dagen later zouden ophalen, en daar verder geen gezeur over wilde hebben.

de 12000 euro was netjes optijd betaald, belt de verkoper ons op 30 juni met de mededeling dat wij 340 euro te weinig hadden overgemaakt.
wij zeiden dat dat niet klopt.
we hadden een deal voor 12000 euro.
nu blijkt dat de verkoper de korting van 340 euro als hogere inruilwaarde had genoteerd en niet als korting op de nissan.
nu wij de huidige auto zelf hebben verkocht geld die korting op eens niet meer volgens deze verkoper.
dit vonden wij belachelijk.
ik heb een half uur geprobeerd duidelijk te maken dat dit niet de deal was.
de verkoper wilde de factuur onder geen beding aanpassen en verstopte zich alleen maar achter de regeltjes van bochane en zijn directie.
de smoesjes van de verkoper gingen zelfs zo ver dat hij zei \”als wij de factuur niet verder zouden betalen, dat dit van zijn salaris ingetrokken zou worden\”.

bij het ophalen van onze aangekochte nissan op
02-07-16 hebben we wederom geprobeert om de factuur aangepast te krijgen maar hij deed dit helaas niet.
de verkoper hield zijn poot stijf.
en probeerde ons wijs te maken dat er al biedingen waren op onze huidige auto en dat hij deze allemaal heeft moeten cancelen.
en dat terwijl wij daar niets mee te maken hadden.
de verkoper had de extra korting nooit op de inruil mogen schrijven.
we hadden een de deal.
in deze deal heeft de verkoper een administratieve fout gemaakt,
deze word nu over de rug van de klant recht getrokken.

we hebben uiteindelijk de 340 euro betaald, er was geen doorkomen aan.
we hebben geen goed woord over voor dit soort praktijken.

de showroom van van bochane hangt vol met posters waarop staat de ze 100% tevreden klanten willen hebben.
dit zijn wij zeker niet.
hier doen wij geen zaken meer mee.

wij zijn tevreden als het teveel betaalde bedrag van 340 op de factuur netjes word aangepast en terug betaald.
dit was de deal.
en een flinke excuses zal ook op zijn plaats zijn.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Autobedrijf Bochane over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door p.kelderman