Klacht: AANDELENTRANSACITE

op 28 januari 2014 over ING in de categorie Banken

Kon door een ,zoveelste,storing, een aandelentransactie/verkoop niet royeren. De transactie werd na opheffing van de storing toch door de ING doorgevoerd.
Mijn verlies ca. € 3.000,=.Reactie van ING :u heft pech gehad. In de algemene voorwaarden van de ING staat dat de ING niet aansprakelijk is voor de gevolgen van een systeemstoring. Mag zo’n voorwaarde eigenlijk wettelijk wel

terugdraaien aandelentransactie en betaling van het op 28-1-14 vrijgekomen dividend!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 28 januari 2014 om 14:37 geantwoord

Klacht is dubbel geplaatst. Zie https://www.klacht.nl/ing/klacht/systeemstoring-bij-de-ing/

Heeft op 29 januari 2014 om 02:33 geantwoord

ING maakt zich ervan af door elke aansprakelijkheid af te wijzen. Tsja,dat is makkelijk. Als iedereen dat zou doen.....Kwestie voorgelegd aan de AFM of ING dit zo maar in zijn voorwaarden mag zetten.
(als een leverancier van een duurder gebruiksartikel een garantietermijn van 1 jaar geeft is dat artikel tegen de -eu-wet en van nul en generlei waarde.
Als een KLM-vlucht te laat vertrekt, hetgeen ze ook niet expres doen, hebben passagiers recht op vergoeding ongeacht wat KLM in zijn AV zet. Beroep op overmacht niet van toepassing)
Kortom ING komt zijn deel van de overeenkomst door eigen feilen niet na en was daarna zijn handen in onschuld en laat de klant aanzienlijk niet gerealiseerde winst (dividenduitkering),dus verlies, zitten. We
wachten af.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door bmw525i