Klacht: aan de heer Fred Tuininga

op 25 januari 2014 over ING in de categorie Banken

Dit schrijven is niet persoonlijk bedoeld maar bedoeld voor diegene die bepaalde zaken afhandelt en verantwoordelijk is voor persoonlijke gegevens van klanten!

Al vanaf 30 december 2013 zijn wij al bezig met een ING rekening om te zetten naar een en/of rekening.
Rekeningnummer: 161229
Te name van: mevrouw M.P. Bosman en/of meneer R. van Doorn

Met als extra het betaalpakket.
Dit naar aanleiding van ons huwelijk waarbij het beter was om een bankrekening te hebben ipv twee.
Zodat wij hebben besloten om de rekening bij de ABN-AMRO op te zeggen…………………………………………………………….…waar wij nu heel veel spijt van hebben trouwens!

Tijdens deze aanvraag is ook al het een en ander mis gegaan en hebben wij zo’n 10 dagen geleden een boeket bloemen ontvangen van ING met het excuses voor het ongemak.
Wij hebben hierover persoonlijk contact gehad met jullie en de excuses aanvaard met de hoop dat er in de toekomst verder geen problemen meer zouden komen.

Wat schets onze verbazing, bij de aanvraag van een creditcard voor zowel mevrouw als meneer, is er alleen maar een creditcard gekomen voor mevrouw.
Nadat ik vandaag gebeld heb (zo’n ruim 12 minuten) met een van uw collega’s (en dit nog wel met een 0900 nummer, wat ook nog extra kosten met zich meebrengt) is er dus WEER wat fout gegaan in jullie afhandeling van ons verzoek.
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar mijn administratie lijkt beter in orde te zijn dan die van jullie!
Gelukkig heb ik de aanvraag van 10 januari 2014 in gescand zodat ik deze aanvraag kan aantonen! (zie bijlage)
En wij deze niet in het ongerede zijn geraakt!
Gaan jullie altijd zo om met persoonlijke gegevens??????

Wij vragen ons nu af: IS DE ING WEL ZO BETROUWBAAR???????????????
Als er zo simpele fouten worden gemaakt, wat moeten wij en alle ING klanten dan wel niet denken hoe jullie met ONS geld en met ons persoonlijke gegevens omgaan?

Een ding willen wij sowieso al kwijt…………..dit maken jullie absoluut niet goed met alweer een boeket bloemen!!!!!!!

Deze klacht c.q. slordigheid zal ik zeker in de media brengen en aangeven bij de CONSUMENTENBOND en RADAR!

Wij verwachten binnen 5 werkdagen een behoorlijk en naar alle tevredenheid van ons een goed antwoord van u!

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

R. (Robert) van Doorn
De Jasmijn 24
4631 AZ Hoogerheide

In ieder geval weer geen boeket bloemen maar naar alle redelijkheid en billijkheid een tegemoetkoming in de kosten van het betaalpakket (voor tenminste 12 maanden) en de telefoonkosten en welgemeende excuses en een daadwerkelijke oplossing binnen uw organisatie vwb het vertrouwen in ING.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Heeft op 28 januari 2014 om 09:58 geantwoord

De klacht is in principe opgelost na 30 dagen, maar de genoegdoening laat echt te wensen over. De telefoonkosten zijn vergoed en excuses zijn gemaakt (per mail!!!!!!!!) en that's it!
Waar wij nog mee zitten is het feit dat wij voor Januari 2014 WEL het maandelijks betaalpakket moeten betalen voor een service waar wij GEEN gebruik hebben van kunnen maken en daar schiet de ING dus ook in tekort!

ING

Heeft op 28 januari 2014 om 10:20 geantwoord

Goedemorgen,

Naar aanleiding van je klacht, hebben wij uitgezocht wat er precies is misgegaan. De tweede Creditcard is niet goed doorgekomen en daarom is de aanvraag blijven hangen. Deze hebben wij alsnog aangevraagd en deze ontvang je binnen enkele werkdagen.

Verder, heb ik een bedrag van € 10,- overgemaakt voor de belkosten en voor het ongemak. Mochten er nog vragen zijn naar aanleiding hiervan, laat dit dan weten via Facebook of Twitter. Je kunt ons bereiken via de links op de volgende site: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/contact/index.aspx#tab=social-media

Ik wens je verder nog een fijne dag!

Groet,

Hilbert
ING Webcare team

*Update 29-01-2014:

Naar aanleiding van jouw feedback op de gegeven oplossing heeft mijn collega telefonisch contact met je opgenomen en de klacht opnieuw in behandeling genomen. De gewenste oplossing is besproken. Ik ga er vanuit dat de klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.

Vriendelijke groet,

Marlies
ING Webcare team

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door van Doorn