Klacht: TORENHOGE administratiekosten!!!

IvD op 21 juni 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 24 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Goedendag, Wij zien dat u niet meer gereageerd heeft op deze website op het bericht van onze collega van DHL Express. We gaan wij er vanuit dat deze klacht inmiddels al is afgehandeld of langs een andere weg voor u...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 21 juni 2015

Een klant heeft zijn onvrede geuit over de hoge administratiekosten van € 12,50 die in rekening worden gebracht voor een BTW-bedrag van € 5,40. Hij vraagt zich af waarom deze kosten zo hoog zijn en pleit voor een eerlijker systeem, omdat deze kosten het kopen van producten buiten Europa aanzienlijk duurder maken.

Mijn Klacht:

betaling van € 12,50 ADMINISTRATIEKOSTEN voor een BTW bedragje van
€ 5,40!!!!!!!!!!!!

Dat er BTW afgedragen moet worden, PRIMA!
Waarom iedere x dit ongelooflijk hoge bedrag aan administratiekosten en waarvoor????
Omdat DHL zo’n bedragje voorschiet?????

Geen woorden over dat het maar € 10,00 is. Voor de klant is dit gewoon € 12,50!!!

waarom dit niet op een eerlijke wijze doen ipv de klant zo te behandelen.
Waarom moet dit iedere x betaald worden.
deze kosten lijken mij buitenproportioneel
waarom geen aangepaste ADMINISTRATIEKOSTEN aan het te betalen BTW bedrag of waarom niet een bedrag per een x aantal bestellingen.

dit maakt het kopen van producten buiten Europa ontzettend duur.

Al die misschien wel miljoenen internationale pakketjes en dat vermenigvuldigt met € 12,50.
Is dit niet een enorme inkomstenbron?

Graag informatie hoe dit te kunnen omzeilen.
Is er een prijs of gewichtsgrens die gehanteerd wordt waarboven DHL alles in rekening brengt?
Ik heb jarenlang in de US besteld onder de $ 150,- zonder enig probleem. Sinds een jaar moet ik iedere x betalen zelfs onder de $ 90,-
Graag inzage hierin.

Ik ben ervan overtuigd dat ik verre van de enige ben die hier zo over denkt.

Gewenste Oplossing:

beantwoording van alle vragen + een oplossing voor dit probleem

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

11 jaren geleden - Geachte LvD, U kunt voor vragen en opmerking wat betreft de administratiekosten contact opnemen met DHL Global Payment Portal via 088 100 4242. Deze afdeling kan u informeren over deze kosten en wanneer deze kosten niet in rekening wordt gebracht. Met vriendelijke groeten, DHL Express

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 juni 2015 om 15:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Wij zien dat u niet meer gereageerd heeft op deze website op het bericht van onze collega van DHL Express. We gaan wij er vanuit dat deze klacht inmiddels al is afgehandeld of langs een andere weg voor u in behandeling is genomen. Wij sluiten daarom bij dezen de klacht hier op de website.

U kunt na het sluiten van de klacht eventueel nog een cijfer geven en een reactie plaatsen. Mocht de klacht in feite nog niet zijn opgelost, dan kunt u contact opnemen met DHL Express op 0800 0552. Mijn collega's van Express kijken dan graag alsnog samen met u of we tot een oplossing kunnen komen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Het DHL Parcel webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM