Klacht: Track and Trace zegt pakket bezorgd, maar niets gehad

tsjalling89 op 03 juni 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 3 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Tsjalling, Wat vervelend om te horen dat u uw pakket nog niet heeft mogen ontvangen. Volgens onze gegevens is het pakket bezorgd op het opgegeven adres. Helaas is er bij deze verzendoptie geen handtekening nodig voor ontvangst. Heeft u...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 3 juni 2015

Een klant heeft een pakket besteld via Bol.com, dat door DHL is verzonden. Hoewel de track and trace aangeeft dat het pakket is bezorgd, heeft de klant het niet ontvangen en ook geen bewijs van aflevering. De klant vraagt om duidelijkheid over de bezorging en wie er voor het pakket heeft getekend.

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket besteld bij een verkoper, via Bol.com. Deze heeft het pakket verstuurd met DHLFORYOU. De track and trace link die ik daarbij kreeg geeft aan dat het pakket vorige week is bezorgd. Ik heb echter niets ontvangen, ook geen ‘niet-thuis’ briefje, en het pakket volgens mijn directe buren ook niet bij hen bezorgd.

Ik wil graag weten wat er met het pakket is gebeurd. Aangezien de status op ‘bezorgd’ staat wil ik weten wie er voor het pakket heeft getekend en waar deze is afgeleverd. Van de website van DHL wordt ik echter niet veel wijzer hoe ik dit kan doen.

Gewenste Oplossing:

Als DHL duidelijk maakt wat er met het pakket is gebeurd. Als het mogelijk is dan alsnog levering van het pakket, danwel een duidelijk bericht dat het pakket zoek is buiten mijn schuld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 03 juni 2015 om 14:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Tsjalling,

Wat vervelend om te horen dat u uw pakket nog niet heeft mogen ontvangen. Volgens onze gegevens is het pakket bezorgd op het opgegeven adres. Helaas is er bij deze verzendoptie geen handtekening nodig voor ontvangst. Heeft u toevallig zelf al voor de zekerheid navraag gedaan bij uw buren?

Aangezien u aangeeft dat u het niet ontvangen heeft, en wanneer de buren het ook niet hebben aangenomen, adviseren wij u dit te melden bij de verzender. Die heeft de mogelijkheid om bij ons navraag te doen. Op aanvraag van de verzender kunnen mijn collega's een onderzoek starten naar de levering. Mocht het pakket in het ergste geval niet meer traceerbaar zijn, dan is de verzender ook degene die het pakket kan claimen en u kan compenseren met een vervanging of restitutie van het aankoopbedrag.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM