Klacht: defecte decoder + een jaarabonnement dat 14 maanden blijkt te duren

Lucienne is boos op 14 januari 2015 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Canaldigitaal has resolved this complaint
Klacht opgelost op 21 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste, In ons laatste e-mail bericht naar u hebben wij duidelijk omschreven waar het openstaande bedrag uit bestaat en hoe het contract tot stand is gekomen/verwerkt. Voor verdere informatie omtrent de betalingen dienen wij u door te verwijzen naar het...

Categorie Alles-in-1
Status Opgelost
Datum 14 januari 2015

Een klant van Canal Digitaal heeft een probleem ervaren met een defecte decoder die hij in 2011 ontving bij zijn entertainmentabonnement. Ondanks herhaaldelijk contact met de klantenservice om een werkende decoder te ontvangen, bleef het probleem onopgelost. Daarnaast ontdekte hij dat zijn abonnement op HBO, dat hij in 2013 afsloot, langer duurde dan verwacht.

Mijn Klacht:

Ik heb een conflict met canal digitaal. In 2011 heb ik een entertainment abonnement afgesloten met een looptijd van twee jaar. Ik koos specifiek voor dit duurdere abonnement omdat ik dan een decoder in bruikleen zou krijgen die een functie voor pauzeren en opnemen heeft. Al vrij snel na ontvangst van de decoder bleek dat deze functies defect waren. Als ik probeerde te pauzeren of een programma op te nemen, hoorde ik slechts een naargeestig geknetter. Ik heb zowel per email als telefonisch contact opgenomen met canal digitaal, met de vraag om mij een andere, WEL functionerende decoder te sturen. Zonder resultaat. In 2013 ben ik zo dom geweest om mijn entertainmentpakket uit te breiden met een abonnement op HBO, met een looptijd van 1 jaar. De eerste twee maanden van dit abonnement zouden gratis zijn. Begin 2014 werd ik gebeld door canal digitaal inzake een klanttevredenheidsonderzoek. Ik liet onomwonden weten totaal niet tevreden te zijn, omdat ik al die tijd al betaalde voor een deels kapotte decoder. Er werd geschrokken gereageerd en er werd mij beloofd dat ik binnen 10 dagen een vervangende decoder zou krijgen. Maar u raadt het al: deze nieuwe decoder heb ik nimmer ontvangen. Ik had uitgerekend dat in juni 2014 mijn eenjarige aanvullende abonnement op HBO afgelopen zou zijn en stuurde canal digitaal een boze opzeggingsbrief. Aangetekend, en voorzien van mijn smartcard. Tegelijkertijd heb ik de automatische incasso van canal digitaal op mijn bankrekening geblokkeerd. Toen brak zo’n beetje de hel los. Ik kreeg in 1 week tijd drie brieven van canal digitaal. Een standaardbrief met de globale tekst ‘jammer dat je wilt vertrekken. Mogen we je een scherpe aanbieding doen?’. Eentje met de globale tekst ‘wij hebben het benodigde abonnementsgeld van 43 euro niet van uw rekening kunnen halen. Is dit wellicht aan uw aandacht ontsnapt?’. En eentje van de klantenservice van canal digitaal, waarin totaal niet wordt ingegaan op mijn klacht/reden van opzegging, maar waarin wel mijn smartcard werd teruggestuurd ‘want we hebben hem getest en hij doet het nog’. Ik weer bellen. En toen kreeg ik te horen dat mijn jaarabonnement op HBO pas inging NA de eerste twee gratis maanden. En dat zo’n jaarcontract dus in totaal 14 maanden duurt! Ik vind dat inhoudelijk niet hetzelfde als de werftekst ‘eerste twee maanden gratis’. Dus ik moest nog twee maanden langer betalen, in totaal zo’n 86 euro. Daar had ik geen zin meer in, dus dat heb ik niet gedaan. Al staat het 100 x in hun Algemene Voorwaarden… ik kan daar weinig respect voor opbrengen als zo’n bedrijf mij gewoon drie jaar lang maand in maand uit laat betalen voor een decoder die niet doet wat mij werd beloofd. Wat ik heel frappant vindt, is dat canal digitaal zich in de vreemdste bochten wringt om maar niet op mijn klacht over de kapotte decoder in te gaan. Maar inmiddels heb ik vandaag een tweede brief ontvangen van een deurwaarder, met uiteraard een hoog opgelopen bedrag dat ik nu moet betalen (482 euro). Ik heb de deurwaarder al na de eerste brief gebeld om mijn verhaal te doen, en kreeg toen een laconieke reactie: zij waren het ook niet altijd eens met alle schulden die zij moesten innen en zij zouden contact opnemen met canal digitaal. Daar heb ik verder niets meer over gehoord, maar nu die tweede brief is gekomen weet ik wel hoe laat het is: dit gaat escaleren en het bedrag zal alleen maar verder oplopen. Wat kan ik doen?

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat die twee 'achterstallige' maanden mij worden kwijtgescholden (en de incassokosten uiteraard!) bij wijze van excuus omdat ik drie jaar lang te veel voor mijn abonnement heb betaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 21 januari 2015 om 15:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

In ons laatste e-mail bericht naar u hebben wij duidelijk omschreven waar het openstaande bedrag uit bestaat en hoe het contract tot stand is gekomen/verwerkt.
Voor verdere informatie omtrent de betalingen dienen wij u door te verwijzen naar het incassobureau.
Om deze reden sluiten wij uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie