Klacht: verdwijning pakket

Morris Huntjens op 14 november 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 14 november 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste meneer Huntjens, Heel begrijpelijk dat u wilt weten waar uw pakket is. Mijn oprechte excuses dat u via de telefoon een vervelende ervaring heeft gehad. Uw pakket was verkeerd gesorteerd en heeft daardoor vertraging opgelopen. Helaas heeft het pakket...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 14 november 2014

Een klant heeft een klacht ingediend over de levering van een pakket via DHL, dat bedoeld was als cadeau voor de verjaardag van zijn dochter. Ondanks dat de status aangaf dat het pakket was afgeleverd, ontving de klant niets en was er ook geen kennisgeving van een gemiste levering. Na contact met de klantenservice kreeg de klant te horen dat het pakket retour was gestuurd, terwijl hij de hele week thuis was gebleven.

Mijn Klacht:

Mijn klacht is als volgt, over enkele dagen verjaard mijn dochter en ik had voor haar grote dag een cadeau gevonden op Marktplaats. Alles netjes betaald en gekozen voor als bezorgservice de DHL dienst thuisbezorgd. Oké het kost dan 1,50 meer als afhalen maar dan is wel, dat is wat dacht goed ter plekke. Maar dat was alles behalve, geen pakket te zien. En volgens de site dhl for you was hij onderweg. Tot het een dag later vermeldt stond dat hij is afgeleverd was maar er was geen ontvangst en is dezelfde dag al is terug gestuurd met enkele reden. Ik was de hele week thuis op de aflevertijden en ik heb niks gezien, gehoord of ontvangen. En ook geen formulier gevonden in de brievenbus met de vermelding bezorger gemist. Dan maar bellen naar DHL klantenservice. En die vertellen gewoon dat het pakketje is teruggestuurd naar de verzender. Oké, mijn vraag erop luidde:”Waar is het pakketje nu?” Antwoord erop luidde”ik weet het ook niet meneer, het is waarschijnlijk verdwenen of kwijt geraakt, neem contact op met de verzender, we kunnen U niet meer verder helpen, succes ermee”. Dat is zo onprofessioneel afgehandeld, zij zorgen voor een probleem en kunnen het nog eens oplossen. Ongelooflijk. En nu heeft mijn dochtertje geen cadeau meer voor haar verjaardag. Nice work DHL.

Gewenste Oplossing:

Als mijn pakket gewoonweg wordt geleverd binnen mijn wensen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 14 november 2014 om 10:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Huntjens,

Heel begrijpelijk dat u wilt weten waar uw pakket is. Mijn oprechte excuses dat u via de telefoon een vervelende ervaring heeft gehad.

Uw pakket was verkeerd gesorteerd en heeft daardoor vertraging opgelopen. Helaas heeft het pakket niet de juiste scans gehad, waardoor het voor ons lastig was om te bepalen waar het pakket was. Zover ik nu kan zien, is de sorteerfout hersteld en wordt het pakket vandaag bij u aangeboden. De aflevering staat ingepland tussen 14:00u-18:00u.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM