Klacht: Afhandeling einde contract

EH1980 op 29 september 2014 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Canaldigitaal has resolved this complaint
Klacht opgelost op 8 oktober 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste, Wij hebben u op 30-09-2014 het volgende gestuurd: 'Wij begrijpen dat er onduidelijkheid heerst over de afspraken die met u zijn gemaakt. De €25,00 die u is aangeboden en als tegoed op uw betalingsaccount is bijgeschreven, heeft u niet...

Categorie Alles-in-1
Status Opgelost
Datum 29 september 2014

Een klant heeft in april telefonisch zijn contract bij Canal Digital opgezegd, omdat hij was overgestapt naar Telfort ITV. Ondanks bevestiging van een terugbetaling van 25 euro en instructies om in juli opnieuw te bellen voor definitieve opzegging, ontving hij in september een nieuwe afschrijving van 79 euro in plaats van de terugbetaling. Na contact met de klantenservice bleef de situatie onopgelost.

Mijn Klacht:

In April dit jaar telefonisch aangegeven mijn contract te willen opzeggen voor TV bij Canal Digital, omdat ik al enige tijd geleden ben overgestapt naar Telfort ITV.

Antwoord was u krijgt nog 25 euro van de 79 euro retour, omdat uw contract tot 28 agustus doorloopt. U moet echter nog wel in Juli nogmaals terugbellen om het opzeggen definitief door te geven, dit kan nu niet…

Ik vond dit al enigzins vreemd, maar toch maar gedaan. Dus ik in Juli weer bellen, wederom aangegeven mijn contract te beeindigen. Netjes werd ik te woord gestaan, en ook werd nogmaals bevestigd dat ik nog 25 euro retour kreeg, prima dacht ik.

Tot mijn verbazing begin september nog geen 25 euro retour, maar wel een nieuwe afschrijving van 79 euro voor het nieuwe jaar?!

Net gebeld, als antwoord gekregen dat inderdaad de 79 euro niet afgeschreven had moeten worden, maar omdat ik waarschijnlijk in een betalingslijst stond dit niet meer te voorkomen was!? Ik zou nu de 79 euro retour krijgen, op de vraag wanneer, was het antwoord binnen 4 tot 6 weken in verband met verwerkingstijd….

Toen ook gevraagd naar de 25 euro, antwoord was dat ik daar niet voor in aanmerking kwam omdat ik mijn abonnenment had opgezegd per 28 augustus 2014, en dus geen recht had op teruggave……… Je kunt begrijpen, toen ontplofte ik, ik vind dit gewoon diefstal, eerst de 25 euro, en nu ook nog gedurende een aantal maanden 79 euro (als die tenminste binnen die 4 a 6 weken retour komt).

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden op het moment dat ik binnen enkele weken de 79 euro + 25 euro ontvang van Canal digital. (dan laat ik alle telefoonkosten circa 10 euro) nog maar even buiten beschouwing.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 08 oktober 2014 om 09:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Wij hebben u op 30-09-2014 het volgende gestuurd:
'Wij begrijpen dat er onduidelijkheid heerst over de afspraken die met u zijn gemaakt.
De €25,00 die u is aangeboden en als tegoed op uw betalingsaccount is bijgeschreven, heeft u niet zelf betaald. Dit is door CanalDigitaal in het systeem gezet. Bij definitieve opzegging wordt dit bedrag dan ook niet aan u uitgekeerd. De abonnementsgelden die u heeft betaald en terugkrijgt bestaan uit de nota van 29-08-2014 tot 01-09-2014 en de nota van 01-09-2014 t/m 31-08-2015. Tesamen een bedrag van €80,56.
U kunt dit bedrag binnen 6 weken terug verwachten op uw rekening.'

Hierna hebben we helaas geen reactie meer van u mogen ontvangen en om die reden sluiten we deze klacht.

We hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Canaldigitaal beoordeeld.

EH1980

Heeft op 08 oktober 2014 om 15:49 geantwoord

Ten eerste snap ik niet waarom u aangeeft dat deze klacht afgehandeld is, u heeft nooit op deze klacht gereageerd via klacht.nl, email heb ik niet voorbij zien komen...

Deze klacht is dus wat mij betreft niet afgehandeld, uw reactie is exact hetzelfde als wat mij 29-09 verteld is via de telefoon! Dat is juist de reden waarom ik deze klacht heb aangemaakt!

Als dit waar is wat u zegt zijn mij in April en Juli dus regelrechte leugens verteld aan de telefoon. Ook het afschrijven van het nieuwe abonnementsgeld na ruim op tijd opzeggen van mijn abonnement is regelrechte diefstal, mede omdat je dit pas na 6 weken, ja echt waar 6 weken teruggestort kunt krijgen!!!!

Ik begrijp wel met de service die Canal digitaal biedt dat klanten gillend wegrennen, om mij heen hoor ik erg veel negatieve verhalen, die worden hier keihard bevestigd. Een welgemeend advies voor een ieder die dit leest; ga aub niet in zee met canal digital, grote kans dat het op ellende uitloopt.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - @klacht.nl, kunnen jullie de status van deze klacht aub aanpassen naar niet opgelost? Zie mijn beoordeling, lijkt mij duidelijk dat de klacht voor mij verre van opgelost is.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie