Klacht: Groupon geeft mijn geld niet terug

Anna_Anisimova op 26 mei 2013 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 3 september 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste Anna, Volgens ons systeem is het probleem inmiddels opgelost. Het volledige aankoopbedrag is teruggestort op uw rekening. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Groupon Customer Support

Bedrijf Groupon
Categorie Coupon Sites
Status Opgelost
Datum 26 mei 2013

In oktober 2012 kocht de klager een deal voor een Neoderma-biopeeling bij Beauty Centre Antonia via Groupon, maar deze werd geannuleerd. Na contact met Groupon en het opnieuw betalen van het bedrag van 29 euro, ontving de klager een bevestiging dat de deal gebruikt kon worden. Bij een poging om de deal in april 2013 te boeken, ondervond de klager echter problemen en nam contact op met de klantenservice.

Mijn Klacht:

In oktober 2012 heb ik een deal voor Neoderma-biopeeling bij Beauty Centre Antonia gekocht en het bedrag van 29 euro op 13 october 2012 betaald.
Deze deal werd vervolgens door Groupon zomaar geannuleerd. Het geld heb ik op 18 october 2012 terug gekregen.

Ik wilde namelijk wél van de groupon deal gebruik maken, hij was niet terecht geannuleerd. Ik heb hierover contact via email gehad met een collega genaamd Dewi. Zij heeft mij gezegd dat als ik het bedrag opnieuw naar Groupon overmaak, ik de voucher alsnog kan gebruiken.

Ik heb vervolgens het geld (29 euro) op 5 november 2012 overgemaakt en de bevestiging ontvangen dat mijn geld door Groupon otnvangen is, en dat ik de deal kan gebruiken.

Echter, toen ik in april geprobeerd heb de deal te boeken lukte het niet, ik heb Groupon gebeld om te vragen waarom mijn voucher niet actief was. Een van de collega’s zei dat het is misgegaan en ik de deal toch niet kan gebruiken ondanks de gemaakte afspraak en mijn betaling.

Daarna heb ik op 27 april een email onvangen van Kelvin met verzoek om mijn bankrekening nummer te mailen zodat mijn geld terug gestort kon worden.

Tot nu toe geen geld gekregen.

Dus, in het kort:

1. In oktober een deal gekocht en betaald, de deal werd abusievelijk door Groupon geanuleerd en het geld heb ik terug gekregen.
2. Vervolgens heb ik -na telefonisch en schriftelijk overleg- opnieuw de verschuldigde 29 euro naar Groupon rekening overgemaakt omdat ik de deal toch wilde.
3. Door een fout in de communicatie van de kant van Groupon, kon ik de deal nog steeds niet gebruiken en mij werd beloofd dat ik het overgemaakte geld terug zou krijgen.
4. Ik heb nog steeds het geld niet gekregen en elke medewerker met wie ik telefonisch spreek of mail weet niet wat het over gaat.

De hele communicatie hiervan heb ik in mails staan.

Gewenste Oplossing:

Geld terug

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Groupon in behandeling genomen

Bericht van Groupon

12 jaren geleden - Beste Anna, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen over deze situatie. Naar aanleiding van deze situatie heb ik u een e-mail gestuurd met meer informatie naar hetzelfde e-mailadres als waarmee u geregistreerd bent bij Groupon. Met vriendelijke groet, Het Groupon-team

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - De email van groupon: Beste Anna, Ik stuur u deze e-mail naar aanleiding van uw bericht op www.klacht.nl betreffende de terugbetaling van uw voucher voor Beauty Centre Antonia. Als ik het goed begrijp heeft u tot op heden de terugbetaling van €29 nog niet terug ontvangen op uw bankrekening welke u aan ons heeft overgemaakt nadat uw voucher onterecht was geannuleerd door ons. Naar aanleiding van dit voorkomen heb ik de financiële afdeling geraadpleegd en deze hebben mij aangegeven dat uw terugbetaling op 6 mei handmatig is doorgevoerd. Deze terugbetaling zou u ondertussen reeds ontvangen moeten hebben. Indien niet, zal het bedrag van €29 zeer spoedig op uw bankrekening te zien zijn. Ik wil mij namens Groupon excuseren voor het geleden ongemak en dat een correcte opvolging aan de kwestie tot dusver is uitgebleven. Ik hoop en ga ervan uit dat uw volgende ervaring met Groupon een positievere zal zijn. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben sta ik uiteraard altijd ter uwer beschikking. Een hele prettige dag gewenst. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Yonique Customer Support Mijn reactie: Goedemiddag, Het is niet waar. Ik heb GEEN geld van jullie gekregen. Als jullie financiële afdeling denkt anders, wil ik graag de bevestiging van de transactie zien. Ik wil mijn 29 euro terug en geen leugens meer. De klacht is NIET opgelost!

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Groupon beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Beste Groupon. Het is niet waar. Ik heb nog steeds geen geld van jullie ontvangen. Dit kan ik aantonen door mijn rekeningoverzicht te laten zien. Als uit jullie systeem blijkt dat het geld truggstord is, willen jullie het bewijs van de transactie naar mij mailen? Mijn klacht is NIET opgelost en ik vind het schandalig dat jullie liegen!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Groupon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Groupon

Heeft op 03 september 2014 om 11:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Anna,

Volgens ons systeem is het probleem inmiddels opgelost. Het volledige aankoopbedrag is teruggestort op uw rekening. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Groupon Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM