Klacht: afschrijving van geld

BenHabraken op 24 november 2021 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Basic Fit has resolved this complaint
Klacht opgelost op 24 november 2021
Reactie van het bedrijf:

Beste Ben, Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm. Wij hebben ervoor gekozen om volledig digitaal te gaan. Hierdoor kun je ons enkel bereiken per e-mail, Live Chat en via onze Social Media kanalen. Vervelend...

Bedrijf Basic Fit
Categorie Sportclub/-school
Status Opgelost
Datum 24 november 2021

Een klant van Basic Fit heeft een klacht ingediend over een onverwachte afschrijving van 40 euro, terwijl hij al anderhalf jaar geen gebruik heeft gemaakt van zijn abonnement. De klant ervaart financiële moeilijkheden en is gefrustreerd dat hij geen contact kan krijgen met het hoofdkantoor om uitleg te krijgen over de afschrijving.

Mijn Klacht:

Ik heb al anderhalf jaar lang geen gebruik gemaakt van mijn abbo, dexe zou pas weer actief gaan als ik de eerst volgende keer zou gaan sporten.
Nu vandaag wordt er INEENS 40 euro afgeschreven van mijn rekening en dit is mijn boodschappengeld.
Ik heb het heel moeilijk finaniceel nu en uitgerekend vandaag ineens zonder uitleg of iets wordt er geld van mijn rekening afgeschreven.
Nu probeer ik al een half uur in contact te komen met hun hoofdkantoor via telefoon nummer en er wordt gewoon weg niet opgenomen wat een bedrijf is dit?????

Gewenste Oplossing:

Ik heb mijn geld op terugboeken gezet en ga mij nu hierdoor ook METEEN ACUUT DIRECT laten uitschrijven en ga ook IEDEREEN erop wijzen dat ze zich NOOIT EN TE NIMMER inschrijven bij basic fit, wil de klantenservice spreken en wordt gewoon genegeerd al 35 min aan de telefoon.
Er is geen oplossing verder ik kan vandaag fluiten naar mijn ontbijt en avond eten dankzei deze ongelooflijke domme zet van basic fit.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 24 november 2021 om 13:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ben,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm.

Wij hebben ervoor gekozen om volledig digitaal te gaan. Hierdoor kun je ons enkel bereiken per e-mail, Live Chat en via onze Social Media kanalen.

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan rondom de betalingen. Excuses hiervoor!

Het is bij ons helaas niet mogelijk om de betalingen te pauzeren. De automatische incasso vindt altijd om de vier weken plaats. Wij hebben dan ook de afgelopen tijd geprobeerd om het lidgeld te incasseren echter is dit niet gelukt vanwege een onbekende reden. Op 24-11-2021 is het bedrag van € 39,98 afgeschreven van jouw rekening voor periode:
28-10-2021/24-11-2021 € 19,99
25-11-2021 / 22-12-2021 € 19,99

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn, dan horen we dat graag!

Met vriendelijke groet,
Het Social Team van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door BenHabraken
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM