Klacht: 88-jarige opgelicht door slotenmaker

op 13 juli 2017 over Second Solution in de categorie Installatiebedrijven

Op 3 juli 2017 belde ik Slotenmaker Arno omdat er bij mijn schoonmoeder van 88 een draaislotje (een ‘knip’) op de achterdeur kapot was waardoor de deur niet meer open kon. Geen spoedgeval want mijn schoonmoeder was gewoon thuis en kon er via de voordeur nog in en uit. Die avond zou er een monteur ‘toevallig in de buurt zijn’ waardoor er geen voorrijkosten gerekend hoefden te worden. Hij zou even langskomen om een prijsopgave te doen. ’s Avonds was mijn schoonmoeder alleen thuis. De monteur gaf geen prijsopgave maar ging meteen aan de slag. Hij heeft het slot uitgeboord, de rommel niet opgeruimd en geen nieuw slot geplaatst. Voor 20 minuten werk rekende hij 337,59 euro, direct per pin te betalen. Een exorbitant hoog bedrag voor een klein klusje zonder materiaalkosten. Mijn oude, fragiele schoonmoeder was niet alert genoeg om hem te dwingen eerst een offerte te geven. Ze heeft 2x aangegeven dat ze het wel heel veel geld vond voor zo weinig werk, maar dat hielp niet. Ze voelde zich geïntimideerd en heeft maar betaald. De rekening was overigens niet van Slotenmaker Arno, maar van Second Solution uit Helmond. Mijn schoonmoeder was volledig overstuur door het gebeurde. Ik heb vervolgens het bedrijf gebeld en zou teruggebeld worden door de betreffende monteur, dat is niet gebeurd. Ik heb het bedrijf gemaild, maar ook daar is geen reactie op gekomen.

Op internet zie ik veel klachten over slotenmakers, het lijkt wel een soort boevengilde. Klachten zijn er dus veel, maar oplossingen zie ik eigenlijk niet, anders dan tips om dit te voorkomen. Maar dat is nu voor ons helaas een beetje laat. Hoe kan het toch dat dit soort praktijken In Nederland straffeloos gebezigd kunnen worden? Waarom kan dit niet aangepakt worden? Waarom moet een oud besje van bijna 89 haar vertrouwen in de mensheid voor een stukje verliezen omdat er ongestraft misbruik van haar gemaakt wordt door een gewetenloze man die alleen op een financieel voordeeltje uit is? Wie gaat dit aan de kaak stellen en eens en voor al zorgen dat dit soort praktijken uitgeroeid wordt?

Ik wil 250 euro terug

Alle klachten die gemeld zijn door goutier.sandra