Klacht: 3x Verbroken verzegeling + 1x vervalste verzegeling

op 09 juli 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Ruim 2 weken geleden heb ik een abonnement met toestel besteld bij Belsimpel voor de Samsung Galaxy S6 edge plus. Het eerste toestel kwam aan met een verbroken verzegeling en op advies van de fabrikant heb ik het toestel niet aangenomen en het toestel retour gestuurd.

Het 2e en 3e toestel kwam ook aan met een gebroken verzegeling (de 3e zelf 2x verbroken) en bij het 4e toestel had ik mijn toppunt bereikt. Bij dit toestel hebben ze de officiële Samsung sticker eraf gehaald en er een (vervalste) nieuwe sticker opgeplakt. (Je kon de lijmranden nog zien)

Navraag bij Samsung leert dat dit geen officiële Samsung stickers zijn en dat hier dus sprake is van FRAUDE.

Ik heb de klacht bij Belsimpel neergelegd en na 6x bellen en 5 dagen wachten werd ik eindelijk teruggebeld door iemand van de service afdeling, die mij vrolijk vertelde dat ze “een verzegeld toestel hadden gevonden voor me”.

Inmiddels zat ik al 4 dagen zonder zakelijke aansluiting omdat ik mijn abonnement wil annuleren en geen belang meer had bij een vervangend toestel. Belsimpel wilde hiervoor niet compenseren en maakte zich totaal niet druk over de frauduleuze stickers en vroeg me om het toestel terug te sturen.

Ik voel me als consument behoorlijk benadeeld. In de eerste plaats omdat ik 4 niet-acceptabele toestellen heb ontvangen, daarnaast omdat ik 5 dagen zonder zakelijke aansluiting zit en omdat ze er totaal geen moeite in hebben gestoken om contact met me op te namen. ondanks herhaaldelijk bellen.

Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat mn abonnement geannuleerd is en ik weer kan bellen.

Ik wil graag een compensatie voor de dagen dat ik zonder mijn zakelijke aansluiting zit (totdat ik weer kan bellen via mijn eigen provider) en een compensatie voor de belkosten in de afgelopen 2 weken, ruim 3 uur. (Ik werd gemiddeld 8 minuten per gesprek in de wacht gezet)

Deze compensatie mag ook in de vorm van een bijdrage naar een beter toestel (die wel verzegeld is).

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht dniesje

5 maanden geleden - Nog steeds niet opgelost. Ik heb contact opgenomen met juridische bijstand.

Alle klachten die gemeld zijn door dniesje