Klacht: 360,- in rekening, voor boeken te laat in leveren.

op 22 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

3 dagen geleden kreeg een brief met grote verbazing, een boete van 360,- euro inclusief 20,- euro administratie kosten als reden; ”te laat ingeleverd”.

Verbazingwekkend als je het mij vraagt. Door Van Dijk is er naar mij geen enkel brief gestuurd. Na bellen met de klantenservice werd mij continu verteld dat het mij eigen verantwoordelijkheid was. Tuurlijk, dat kan ik volledig begrijpen. Maar om mij 360 euro te laten betalen voor boeken die ik nog netjes heb liggen hier, vind ik ook tever gezocht. Daarnaast is er geen voorgaande waarschuwing gegeven via een brief en dergelijke. Het systeem van Van Dijk werd vorig schooljaar 2016-2017 pas ingevoerd op mijn school. Dus wennen eraan was ook niet mogelijk.

Na 4/5 weken vakantie denkt een 16 jarig jongen echt niet aan school/boeken inleveren. Tuurlijk, blijf ik het zeggen. Blijft nog steeds mijn verantwoordelijkheid. Maar om een jongen van 16 jaar, 360 euro te laten betalen voor ALLE boeken die hij nog steeds heeft is absurd, een voorgaande waarschuwing was gewaardeerd geweest.

Het gaat eigenlijk nergens over als je het mij vraagt, niet een boete omdat ik de boeken niet meer heb, nee, een boete omdat ik te laat ben met het inleveren van boeken. Nog speciaal schoongemaakt en schade gerepareerd die door andere zijn aangericht. Te ver als je het mij vraagt. Een totaal nieuw systeem, geen voorgaande waarschuwingen, zomer-vakantie en een vrouw aan de lijn die zeer klant-onvriendelijk spreekt. Kan niet erger zou je zeggen.

Daarnaast hebben mijn 2 andere vrienden precies hetzelfde probleem.

Ik zou het zeer op prijs stellen als Van Dijk een mogelijke uitzondering willen maken en de boete zouden intrekken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 22 augustus 2017 om 08:17 geantwoord

Beste meneer Aouragh,

Wij hebben u meerdere keren geïnformeerd over het inleveren van de boeken. Op 20 juni 2017 hebben wij u het inleverformulier gemaild. Op 14 juli 2017 hebben wij u een herinnering gestuurd over het nog in te leveren van de boeken. Daarbij hangt er op de school altijd informatie over het inleveren van de boeken.

De schadenota van € 369,15 zal voldaan moeten worden.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice VanDijk

Heeft op 22 augustus 2017 om 16:35 geantwoord

''Wij hebben u meerdere keren geïnformeerd over het inleveren van de boeken. Op 20 juni 2017 hebben wij u het inleverformulier gemaild'', mailen maar niks per post ? Hoe ik al aangaf, ik was 4/5 weken op vakantie, een toerist gaat echt niet denken om een email even te checken, ook was ik in het buitenland. Dus leveren zou sowieso niet mogelijk zijn. Bovendien, is de email allang niet meer in gebruik! Een herinnering via een brief zou op zijn plaats zijn.

''Daarbij hangt er op de school altijd informatie over het inleveren van de boeken.'' Altijd? Maakt u nou een grap of wat? Nogmaals, zo als ik eerder al aangaf. Het Van Dijk boekenleen systeem is COMPLEET nieuw op mijn nu-ex middelbare school. Dus fouten maken is zeer menselijk. Wat betreft informatie over het inleveren? Dat klopt dus ook totaal niet. Kom op zeg, probeer je eens een keer te verplaatsen in mijn probleem.

''Alle boeken moeten voor 1 augustus zijn ingeleverd. Helaas hebben wij nooit een melding gehad dat de boeken door u niet voor 1 augustus ingeleverd konden worden.'' Dat werd dus ook nergens vermeld, nooit een herinnering via een brief ? Is dat teveel gevraagd? Daarnaast gaf ik al aan, ik was op vakantie voor 4/5 weken, ik kan u bewijs tonen mocht u dat graag willen.

''De schadenota van € 369,15 zal voldaan moeten worden.'' 369,- euro voor het te laat inleveren van boeken. Boeken staan klaar, wachtend op in geleverd te worden. Verplaats u eens in mijn situatie, een beetje medeleven dat is wat ik vraag. Het menselijke medeleven. Fouten maken is menselijk, dat hoort bij het dagelijks leven. Nou heb ik een groot fout begaan door mijn boeken te laat in te leveren. 369 euro, dat is een hoop geld voor mij. Ik kan dat simpelweg niet betalen.

Ik vraag om zelfreflectie, een gunst en een beetje medeleven. Pubers die kunnen fouten maken, die kunnen weleens te laat zijn. 369 euro is simpelweg niet te betalen voor mij en mijn ouders.

Ik hoop en bid voor een uitzondering, een uitzondering om de kosten in te trekken. Fouten maken is menselijk, maar er van leren is het belangrijkste. Nou heb ik zeker geleerd van mijn fout, en ik garandeer u dat dit niet meer nog een keer gaat voorkomen.

Een kleine gunst..

Met vriendelijke groeten.

Bericht van Van Dijk Educatie

4 weken geleden - Helaas sturen wij niks meer per post, tegenwoordig gaat alles per mail. Tijdens het bestellen maakt u een account aan waarin u zelf een e-mailadres opgeeft, wanneer dit e-mailadres niet meer in gebruik is, bent u verantwoordelijk om dit bij ons aan te geven. Wij hebben hier nooit een melding van gehad, dus gaan er vanuit dat het e-mailadres juist is! Onze inleverdagen zijn altijd voor de vakantie, u krijgt 2 weken voor deze inleverdag het inleverformulier gemaild. Dit is in de periode dat u nog op school zit en geen vakantie hebt. Wij hebben dus vroegtijdig aangegeven dat de boeken ingeleverd moeten worden. Wij kunnen de boeken niet meer retour innemen en de schadefactuur zal moeten worden voldaan. Vriendelijke groet, Annemiek Afdeling klantenservice VanDijk

Alle klachten die gemeld zijn door maouragh1