Klacht: 3,5 weken wachten op een onderdeel

op 20 mei 2016 over Volvo Nederland in de categorie Automerken

Op 12 mei heb ik me met mijn XC 90 T8 gemeld bij de dealer met een niet werkende airco. Na onderzoek bleek een koppeling vervangen te worden, deze reparatie is direct uitgevoerd en op 13 mei zou de auto weer opgehaald kunnen worden.
Op 13 mei bleek de airo nog steeds niet te werken aangezien de airco-pomp niet wilde aanslaan. Na overleg met Volvo NL is besloten de pomp te vervangen, dit bleek echter wel een levering te zijn vanuit Zweden. Gezien de pinksterdagen zou dit betekenen dat het betreffende onderdeel dinsdag of woensdag geleverd zou gaan worden aan de dealer.

Op woensdag 18 mei kreeg ik vanuit de dealer de terugkoppeling dat Volvo NL aangeeft dat het onderdeel nog 3 weken op zich zou laten wachten.

Ik vind het niet acceptabel dat een nieuwe auto 3 weken geparkeerd dient te worden in afwachting van een airo-pomp. De importeur dient zorg te dragen voor een reële voorraad van onderdelen dan wel met een passende oplossing te komen.

Indien Volvo NL de dealer ondersteund in een passende oplossing of de auto niet drie weken buiten gebruik wordt gehouden in verband met een niet werkende airco.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volvo Nederland

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volvo Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Evert - XC