Klacht: 3 x aangegeven dat er geleverd zou worden maar nog geen pakket

op 16 augustus 2017 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Leiden, 16 augustus 2017

Geachte meneer, mevrouw

Omstreeks 27 juli heb ik bij Otto een Sideboard besteld. Aangegeven werd dat de levertijd ongeveer 3 weken kon duren.
Tot mijn grote verrassing kreeg ik op 9 augustus in de avond een email met daarin het bericht dat de volgende dag mijn pakket afgeleverd zou worden tussen 11.30 uur en 17.30 uur. Toen ik dit bericht kreeg, en ook de track & trace overzicht had gecontroleerd, heb ik mijn werkgever gebeld met de vraag of ik de volgende dag vrij kon krijgen omdat mijn sideboard afgeleverd zou worden. Dit was geen probleem en dus heb ik ervoor gezorgd dat ik de volgende dag vanaf 11.00 uur thuis was.

Rond 15.00 uur ben ik weer gaan kijken op track & trace omdat ik graag wilde weten hoe laat ze zouden komen, en daar zag ik tot mijn grote verbazing dat de levering was doorgeschoven naar de volgende dag, 11 august tussen 12.30 en 16.30 uur. Hier baalde ik stevig van, zeker ook omdat mijn huiskamer leeg gehaald was om de nieuwe sideboard in te kunnen richten, mijn vader bij mij was om te helpen tillen en/of de sideboard in elkaar te helpen zetten. Dit was dus overbodig en zonder bericht is de levering een dag verschoven.

Toen ik de track & trace zag ben ik ook gelijk gaan bellen naar Otto en naar Post NL. Bij Otto werd aangegeven dat ze niks wisten en dat ik gewoon Track & Trace in de gaten moest houden. Op mijn vraag hoe het kan dat het een dag verschoven was, konden ze geen antwoord op geven buiten dat ik gewoon track & trace moest volgen.
Bij Post NL gaven ze aan dat Otto het pakket naar het ‘ vrachtdepot’ moeten sturen omdat het pakket te groot was voor Post NL. Op mijn vraag wanneer het pakket dan zou komen werd ook daar gezegd dat ik track & trace moest volgen.

Wederom heb ik contact opgenomen met mijn werkgever en gevraagd of ik de volgende dag vrij kon krijgen. Wederom heb ik vrij gekregen en was ik vanaf 11.00 uur al thuis om er zeker van te zijn dat ik de chauffeur niet kon missen.

Rond 14.00 uur ben ik weer gaan kijken op track & trace en tot mijn zeer grote irritatie en verbazing zag ik dat de zending weer een dag verschoven was. Het pakket zou op zaterdag 12 augustus tussen 14.30 en 16.30 uur worden afgeleverd.

U begrijpt dat ik na 2 dagen vrij nemen en in een huis met rommel zitten er lichtelijk klaar mee was. Dit kost mij dus 3 vakantiedagen! Eens in de 4 weken werk ik op zaterdag en heb ik een dienst van 15.00 tot 23.00 uur. Dit wordt 135% uitbetaald en nu moet ik weer vrij gaan vragen.

Wederom heb ik contact opgenomen met Otto en daar werd ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Eerst een medewerker die er net werkte maar die nergens iets van af wist. Zij kon mij niet verder helpen en bleef alleen maar aangeven ; wij kunnen er niks aan doen, wij weten verder niets en volg Track & Trace. Toen ik vroeg naar haar manager, mevrouw Karin Reesakker, werd het gesprek zeer onprettig. Toegegeven, ik was geïrriteerd en heb dit ook aangegeven. Mevrouw Reesakker bleef maar aangeven dat Otto binnen de afgesproken termijn zat en dat dit dus ‘ normaal’ was. Zij heeft niet geluisterd naar mijn ergernis dat ik nu 3 dagen vrij heb moeten nemen om mijn sideboard in ontvangst te kunnen nemen. Dit vind ik zeer kwalijk!!

Na mijn telefoontje aan Post NL werd ik te woord gestaan door een vriendelijke man die mij probeerde verder te helpen. Hij gaf aan dat Track & Trace niet klopte omdat er maar een heel klein onderdeel van de zending was opgestuurd door Otto en dat dit een fout van Otto was. Hij kon verder niks doen aan het feit dat ik nu dus 3 dagen vrij heb moeten nemen en gaf mij het advies dit op papier te zetten en naar u toe te sturen.

Een fout kan gemaakt worden, dat begrijp ik ook wel, maar 3 dagen vrij nemen en nog steeds niet weten wanneer de zending komt en op zo’n manier te woord gestaan worden, vind ik echt niet kunnen! Als mij direct was verteld dat het een fout was en dat de track & trace niet gevolgd moest worden omdat dit niet zou kloppen, dan had het mij 2 vrije dagen gescheeld!

U begrijpt dat ik daar wel een compensatie in wil zien. Dit kost mij serieus heel veel geld en ik vind het zonde van mijn vrije dagen. Een dag kan gebeuren, maar 3 dagen vind ik echt te gek voor woorden!

Graag een compensatie voor de 3 dagen die ik vrij heb moeten nemen en ik wil heel graag weten wanneer en nu ECHT geleverd gaat worden. morgen zijn de 3 weken voorbij en ik moet ook bij mijn werkgever aan kunnen geven wanneer ik weer vrij moet hebben.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 16 augustus 2017 om 12:27 geantwoord

OTTO heeft inmiddels telefonisch contact gehad met de klant. De vervoerder PostNL heeft op dit moment een onderzoek ingesteld waar het pakket zich op dit moment bevindt. Wij hebben onze excuses aangeboden voor het ongemak en wij hebben de klant een korting aangeboden. Wij blijven dit volgen en zullen de klant verder op de hoogte houden van de levering van het sideboard.

OTTO klantenservice

Heeft op 16 augustus 2017 om 15:56 geantwoord

ik heb 3 dagen vrij genomen en krijg een vergoeding van 20% van de waarde van het dressoir... weegt natuurlijk niet op tegen 3 vrije dagen..... nu ligt de fout opeens bij het depot ???? zending is zoek ?????

Bericht van OTTO

3 maanden geleden - In het telefoongesprek van heden ochtend is er met de klant afgesproken dat OTTO haar een tegemoetkoming van € 36,- aanbiedt voor de overlast. Wij hebben verder met de klant afgesproken dat wij haar op de hoogte houden van het verdere verloop van de levering.

Reactie van de melder van de klacht Sylviavdh

3 maanden geleden - Wat ik al eerder zei 36 euro compenseert totaal niet met 3 vrije dagen en het antwoord van otto was luid en duidelijk...wij vergoeden GEEN vrije dagen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sylviavdh