Klacht: 3.5 maanden oud toestel en wordt niet gemaakt

op 31 mei 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Een week geleden heb ik mijn 3.5 maanden oude zwarte Samsung Galaxy S6 ter reparatie aangeboden bij Dynaflix (Vodafone). Dit omdat ik plotseling paars/roze vlekken in mijn scherm opmerkte. Ik kon op dat moment mijn telefoon nog wel gewoon gebruiken. Nadat de uren verstreken werd mijn scherm steeds donkerder, totdat uiteindelijk tegen de avond mijn gehele scherm zwart was. Het toestel bleef nadat het scherm helemaal zwart was aan staan. (dit kon ik zien omdat mijn tiptoetsen aan gingen en mijn alarm de volgende dag afging) Gedurende dit proces het ik foto’s van mijn toestel gemaakt, zodat ik bewijs heb dat er niks met mijn toestel aan de hand was. Het toestel had GEEN val/stoot of drukschade.
Vandaag heb ik mijn reactie van Dynaflix gekregen. Hierin stond beschreven dat mijn toestel niet gemaakt wordt i.v.m. val/stoot of drukschade, met een toegevoegde foto van WIT toestel met een scheurtje in de hoek van het scherm. Ik ben het helemaal niet eens met deze reactie. Ik heb foto’s van mijn toestel voordat ik het toestel opgestuurd werd naar Dynaflix, omdat ik van te voren reacties had gelezen op internet dat dit soort taferelen vaker gebeuren met telefoonverzekeringen. Ook heeft het toestel de gehele periode van 3.5 maanden een glazen screenprotector op het scherm gehad, waarop geen scheuren of iets dergelijks te bevinden was. Na het verwijderen van de screenprotector heb ik UITERAARD mijn scherm van mijn toestel uitbundig bekeken op beschadigingen. Deze waren er NIET!

Iemand heeft het toestel opzettelijk beschadigd en ermee gerommeld. Of de toegevoegde foto is niet van mijn toestel. Mijn toestel dient gerepareerd teruggestuurd te worden, anders ga ik aangifte doen.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

7 maanden geleden - Geachte klant, Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over de uitkomst van het uitgevoerde onderzoek door onze monteur. We hebben uw toestel ontvangen met de volgende klachtomschrijving: “Vlekken in beeld Toestel geeft sinds 21-05-2016 vlekken in beeld, de klant heeft hier ook foto's van. Vlekken zijn steeds erger geworden tot aan het punt dat het toestel geen beeld meer geeft (Dit was zaterdagavond). Toestel gaat nog wel aan, tiptoetsen werken ook gewoon.”, deze klacht wordt veroorzaakt door een haarscheur in de onderlaag van uw toestel. Door de donkere achtergrond van Samsung schermen zijn helaas niet alle breuken zichtbaar. In dit geval betreft het een haarscheur in de onderlaag van het scherm die pas zichtbaar wordt op het moment dat het toestel in exact de juiste hoek onder fel licht gehouden wordt. Naast het detecteren van de breuk testen wij het toestel uiteraard ook op andere mogelijk oorzaken echter kunnen wij concluderen dat het scherm in dit geval de veroorzaker is van het wegblijven het beeld op dit toestel. U geeft aan altijd een screenprotector op uw toestel te hebben gehad dit beschermt uiteraard wel maar voorkomt niet alle schades. De schade aan uw toestel hoeft ook niet komen door vallen maar zal als oorzaak druk van buitenaf hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het dragen van het toestel in een broekzak van een strakke broek en hiermee gaan zitten, er ontstaan daardoor druk op het toestel waardoor deze haarscheurtjes kunnen ontstaan. Helaas is dit een schade welke door Samsung wordt gezien als gebruikersschade waardoor deze buiten garantie valt. De prijsopgave is daarmee dan ook terecht opgesteld en zal gehandhaafd blijven. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 08 juni 2016 om 11:14 geantwoord

Geachte klant,
Daar wij geen reactie meer hebben ontvangen op onze communicatie zullen wij de klacht voor u sluiten.
Mocht u toch nog willen reageren mag dit uiteraard altijd nog via de klacht, dit is ook mogelijk wanneer deze afgesloten is.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht dit niet zo zijn vernemen we het uiteraard graag van u.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door DanielSta