Klacht: 2e keer binnen 8 mnd agressieve verkoop bij mijn 87-jarige moeder

op 17 juni 2016 over Direct PC in de categorie Computerwinkels

In oktober 2015 is Direct PC bij mijn moeder aan de deur geweest die in een aanleuncomplex woont. Ze is toen overdonderd en er is haar een contract aangesmeerd dat ze niet wilde hebben. We hebben toen direct actie ondernomen naar Direct PC, waarna het contract geannuleerd is.

Nog geen 8 maanden later blijkt dat Direct PC niets geleerd heeft! Opnieuw is er een opdringerige verkoper bij mijn moeder geweest, die haar wakker gemaakt heeft uit haar middagdutje. Al haar bezwaren dat ze geen hulp nodig had werden weggewimpeld. Er werd op haar gemoed ingespeeld en telkens herhaald dat de kinderen ver weg woonden en gewezen waar ze moest tekenen. Toen de verkoper de deur uit was heeft mijn moeder gebeld met de klantenservice om te zeggen dat ze erg boos was en er vanaf wilde, maar kreeg van de telefoniste te horen dat ze haar handtekening al gezet had. Schandalig gewoon!

Ik heb vandaag gebeld en mijn boosheid geuit en geëist dat ze een bevestigingsmail zouden sturen, dat het contract geannuleerd wordt. Ik heb desgevraagd naam en klantnummer doorgegeven, waarna ik telefonisch de garantie heb gekregen, dat ik vandaag nog een bevestiging van de opzegging per mail zou krijgen.

Verder heb ik verteld dat ik melding zou maken op internet en bij consumentenprogramma’s van hun werkwijze. Hierop kreeg ik te horen dat ik er dan wel rekening mee moest houden dat zij hun advocaat achter mij aan konden sturen. Onvoorstelbaar dat ze dat durven te zeggen!

Hoeveel mensen zijn er niet die uit schaamte hun mond houden of geen kinderen hebben om hier achteraan te gaan. Er werd niet eens verbaasd gereageerd aan de telefoon op mijn verhaal. Gezien het aantal andere klachten op deze site en het feit dat mijn moeder nu al 2x binnen een jaar overrompeld is, laat zien dat dit dus echt gebruikelijke praktijken zijn voor dit bedrijf.

Van de problemen die zij benoemen heb je tegenwoordig nauwelijks last en zijn bovendien gemakkelijk via familie, buren, een vrijwilligersinitiatief of een abonnement voor een paar tientjes per jaar bij bijvoorbeeld Senior Web op te lossen!

Het is inmiddels 18.00 uur geweest en ik heb nog steeds geen bevestiging binnen, tot zover de belofte die ze gedaan hebben.

- Bevestiging van de beloofde annulering.

- Een excuusbrief met de belofte dat ze niet langs blijven gaan bij ouderencomplexen om via onbeschofte methodes aan kwetsbare mensen dit soort dure onzindiensten op te dringen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Direct PC

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Direct PC over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Direct PC nog niet in behandeling is genomen.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Direct PC in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Direct PC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Direct PC

Heeft op 17 januari 2017 om 14:06 geantwoord