Klacht: 2 uur zonder bus

op 25 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zaterdag 20 mei stond ik samen met vriendin R. op bus 46 te wachten in Beusichem. Door versperring ,veroorzaakt door een rommelmarkt op het marktplein, reed de bus een alternatieve route. Geen probleem. Wij stonden bij de aangegeven noodhalte te wachten. Geen bus. Wel een probleem. Contact opgenomen met de klantenservice van Arriva. De dame in kwestie was vriendelijk, hoewel ze verzuimde haar excuses te maken, maar kon weinig voor mij doen. \”Ga maar bij de andere noodhalte staan. Ik weet ook niet precies wat er misgegaan.\” Slap advies maar goed, geen alternatief.

Een uur later stonden we bij de tweede noodhalte (BB263 Wielstraat). Ruim op tijd. Vol goede moed. Het werd 6.00. Het werd vijf over 6. De goede moed zakte ons in de schoenen. Het zal toch niet nog een keer? Maar het was zo. Weer geen bus. Inmiddels waren we twee uur verder.

Opnieuw contact met de klantenservice. Saskia. Nou ja, na 10 minuten in de wacht te hangen. Ook Saskia kon niets voor ons doen. Ja ik mocht een taxi bellen \”maar dan wel op eigen kosten\”. Ik was boos. Ik ben boos. Beusichem is een klein dorp en er kan wel eens iets misgaan. Maar twee uur achter elkaar een dorp voorbij rijden vind ik echt schandalig. Geen van de klantenservicemedewerkers heeft haar excuus aangeboden en een taxi moest op eigenkosten worden genomen. Zo ga je niet met klanten op

Ik wil graag excuus van Arriva en een verklaring waarom de bus twee keer achter elkaar de halte voorbij reed. Daarbovenop een financiële compensatie ter hoogte van een taxirit Beusichem - Culemborg. Uber biedt deze rit aan voor 20 euro incl. btw.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Beste Mej, Elisabeth, Uit jouw reactie begrijp ik dat je je geplande reis niet hebt kunnen maken omdat de bus tot 2 maal toe niet bij de vervangende haltes is geweest. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier (terecht) van baalt en biedt je dan ook onze welgemeende excuses aan. Ik zal je melding intern doorzetten naar de regio met de vraag of zij willen uitzoeken wat hier is misgegaan. Zodra we daarvan een terugkoppeling ontvangen laten we je dit uiteraard weten. Helaas kan ik niet ingaan op je verzoek tot compensatie via deze weg. Deze verzoeken worden door een andere afdeling behandeld. Je mag je verzoek altijd indienen via dit contactformulier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-opnemen.htm de juiste afdeling neemt deze in behandeling en zij laten je weten of zij jou een compensatie kunnen bieden. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 26 mei 2017 om 11:55 geantwoord

Beste Mej, Elisabeth,

Zoals beloofd kom ik hierbij op je klacht terug. Er is contact met de regio geweest en zij geven de volgende verklaring: het klopt dat we de halte niet kunnen bereiken. Vanwege een stremming is deze omleiding en alternatieve halte in overleg met de gemeente gecreëerd. Een buurtbewoner is het echter niet met de route eens en parkeert de auto dusdanig dat deze de route voor ons blokkeert en het bereiken van de alternatieve halte voor ons niet meer mogelijk is. De gemeente is van deze situatie op de hoogte. Je kunt bij hen navraag doen of een schadevergoeding voor het wachten mogelijk is. Mijn oprechte excuses dat je hebt staan wachten.

^NT
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Mej.Elisabeth