Klacht: 2 pakketten kwijt, Google laat niet van zich horen

L G Boex 2 op 14 december 2019 over Google in de categorie Zoekdiensten

Eund november, Bkack Friday heb ik via Google 3 Hone minis gekocht. Twee dagen later nog een extra.

Ik ontving een dag of 2 na elke bestelling een bevestiging van verzending met een Track en Trace code — die beide echter niet werkten. Vanwege de postdrukte na Black Friday, dacht ik…

Maar de bestellingen kwamen niet op de aangegeven dag en de T en T werkte nig steeds niet.

Op woensdag 4 dec heb ik Google Store NL support gebeld. Zij konden de T en T van de (DHL?) pakketjes ook niet zien.
(een leek al afgegeven te zijn — maar in ieder geval niet bij mij, en ik had ook geen kaartje in de bus).

De Google Store medewerjer spreekt erg gebrekkig Nederlands. Hij startte een onderzoek (via een andere, specialistische afdeling) naar de 2 pakketten, conform Google protocol. Geen indicatie wanneer het onderzoek klaar zou zijn – ik moet maar wachten en dan informeren zij mij tzt per email.

Daar ben ik het niet mee eens, Google en haar bezorgdienst hebben fout op fout gemaakt (beginnend met de Track en Trace codes), dit is te complex om via email af te handelen.

Ook dat er totaal geen planning is vond ik niet fijn. Een tweede Google medewerker zegde toe me 2 werkdagen later te bellen. Hij heeft echter nooit gebeld. Toen ik later mijn irritatie hierover meldde, reageerde Google niet.

Het is inmiddels 10 dagen later en het specialisten team lijkt de twee pakketten nog niet gevonden te hebben. Dat is absurd lang. DHL reageert voor haar zakelijke klanten binnen 2 werkdagen.
Ik kan zelf niks doen omdat ik geen (werkende) Track en Trace codes heb of zo.
Van Google uit geen enkele communicatie, en nog steeds geen planning wanneer ik iets hoor or wanneer ze met alternatieve oplossingen komen.

Er lijkt geen bewaking van openstaande support tickets te zijn, de telefonische support bewaakt tickets niet actief dat tickets te lang openstaan – hij reageert pas als hij info van de specialistische teams krijgt. Maar als die mn probleem net zo makkelijk kwijtraken als dat ze verkeerde track en trace codes versturen en pakketten kwijtraken….

Inmiddels wil ik de Minis niet meer – het is te veel drama geworden — door de fout op fout van Google.

Ik heb de hulp van VISA ingeroepen, omdat het zich kaat aanzien dat Google haar problemen niet capabel oppakt mijn rechten als betalende klant niet onderkent mij geen alternatieven biedt om binnen een redelijke termijn alsnog de Minis of een refund te krijgen.

Voor kerst 2019
- een volledige refund
- OF een resend, bezorgd bij mij thuis
(maar zoals aangegeven wil ik door alle drama de Minis eigenlijk niet meer)

PLUS een oprecht excuus over alles wat in dit traject misgegaan is (inclusief de slechte support) en wat dat voor mij als klant betekent.
Niet een oppervlakkige sjabloonachtige excuus.

(Of en hoe en wanneer Google de oorspronkelijke pakketjes traceert boeit me niet, dat is hun probleem, samen met hun bezorgdienst.)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Google

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Google nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door L G Boex 2