Klacht: 1,5 maanden later

op 10 oktober 2016 over Allsecur in de categorie Verzekering

Goedendag,

Ik ben aangereden op de motor door een bestuurder die verzekerd was bij allsecur, nou was er een expert komen kijken naar de motor duurde ook al 2 weken, en die stelde het schade bedrag vast op een bedrag van rond de 3300 euro. Ik ging hier niet mee akkoord want ik zag dat in het schade rapport heel veel dingen miste, daarom de garage opnieuw een taxatie uit laten voeren en die kwamen op 7100 euro uit. Dit heb ik doorgestuurd naar allsecur via mijn verzekering dit is nu 3 weken geleden en ik heb nog steeds geen antwoord.
Ik heb hierdoor gewoon 5 a 6 weken niet kunnen motorrijden terwijl het geweldig weer was. En we zijn nu 6 weken verder maar het is nog steeds niet opgelost

Als de werkelijke schade voor de motor word uitgekeerd

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

Bericht van Allsecur

1 maand geleden - Beste Semperfi, Ik vind het erg vervelend om te lezen dat je deze klacht hebt over onze schadebehandeling. Graag neem ik jouw klacht dan ook zo snel mogelijk in behandeling. Op dit moment heb ik echter nog onvoldoende gegevens om te achterhalen op welk schadedossier jouw klacht betrekking heeft. Kun je ons laten weten wat het schadenummer is van de door jouw omschreven schade? Dat kan via een reactie hier op klacht.nl of via een e-mail aan klacht@allsecur.nl. Ik zie jouw reactie graag zo snel mogelijk tegemoet, zodat ik de klacht kan behandelen. Met vriendelijke groet, Dirk namens Allsecur.

Reactie van de melder van de klacht Kevin van walderveen

1 maand geleden - Mijn dossier nummer is 620EL1247P3 heeft u hier voldoende aan?

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

Bericht van Allsecur

1 maand geleden - Beste heer Van Walderveen, Bedankt voor het doorgeven van het dossiernummer. Aan de hand hiervan kan ik jouw klacht inderdaad verder behandelen. Binnen twee werkdagen kun je een inhoudelijk antwoord verwachten. Met vriendelijke groet, Dirk namens Allsecur.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 12 oktober 2016 om 14:55 geantwoord

Beste heer Van Walderveen,

Allereerst vind ik het erg vervelend dat je schade hebt gehad en niet tevreden bent over de afhandeling hiervan. Om het schadebedrag vast te stellen, hebben wij een onafhankelijke schade-expert ingeschakeld. In het expertiserapport zijn de schade aan jouw motor en kleding gespecifieerd.

Het inschakelen van een expert en het vaststellen van het exacte schadebedrag kost tijd. Zeker wanneer het voertuig mogelijk total loss is en er discussie ontstaat over de hoogte van de schadevergoeding. Zoals je in je klacht aangeeft, zit er een groot verschil tussen het expertiserapport en het schaderapport welke door de garage is opgesteld. Wij hebben nu de expert gevraagd om dit verschil te verklaren en/of een nieuw rapport op te stellen.

Ik vind het erg vervelend dat je hierdoor langer moet wachten op de afwikkeling van de schade. Uiteraard hoop ik dat wij snel bericht krijgen van de expert, zodat wij tot uitkering over kunnen gaan. Zodra er meer bekend is, stellen wij jouw belangenbehartiger direct op de hoogte.

Dirk namens Allsecur.

Heeft op 12 oktober 2016 om 17:25 geantwoord

Goedendag,
Dat het allemaal tijd kost begrijp ik wel, maar u heeft 12 september het bericht gestuurd naar de schade expert om de schade nogmaals te herzien vanwege het verschil dat hij en de garage hebben vastgesteld.
We zijn nu precies een maand verder.
U kan mij niet vertellen dat er binnen een maand nog steeds geen antwoord kan zijn van de schade expert.

Bericht van Allsecur

1 maand geleden - Beste heer Van Walderveen, Bedankt voor je reactie. Ik heb het schadedossier nogmaals doorgenomen en zie dat wij op 5 oktober 2016 aan de expert hebben gevraagd om de situatie opnieuw te bekijken. Voor die datum waren wij eerst nog in afwachting van het expertiserapport en vervolgens in overleg met jouw verzekeringsmaatschappij over de verdere behandeling. Meestal krijgen wij binnen veertien dagen bericht van de expert. Hier wachten wij nu op, zodat we daarna hopelijk snel tot afwikkeling over kunnen gaan. Met vriendelijke groet, Dirk namens Allsecur.

Alle klachten die gemeld zijn door Kevin van walderveen