Klacht: Niet willen sruren van ambu

op 29 oktober 2018 over 112 alarmcentrale in de categorie Artsen

Zondag 21 oktober. Mijn man had hevige buikpijn. Bekend met obstipatie. Deze x ging het zo snel slecht met mijn man. Hevig transpireren en grauw gelaat. Hij riep zelf:bel 112. Echter zij kwamen niet voor buikkrampen.( Zij had met haar expertise moeten doorvragen naar de klachten. ) eigenlijk werd zij boos op mij,omdat ik (lichtelijk in paniek)toch bleef aandringen op de komst van een ambu. Volgens deze vrouw was er 1 ambu en deze was ingezet richting holten. Ze ging me doorverbinden met CHP-Amelo. Die vroegen mij te komen met meneer,omdat zij daar meer middelen haddennom dhr te helpen. Man in auto geholpen en dat was een rit om niet te vergeten. Zeer veel pijn en hij dreigde steeds weg te raken. Daardoor minstens met 120 km over de ring Almelo.Eenmaal (met moeite) binnen in chp, ging eea wel snel. Arts had direct contant met chirurg ivm verdenking: gescheurde aorta, omdat pijn uitstraalde naar rug. Direct kwam chirurg met brancar. 2 infusen ivm mogelijke OK! Echter echo wees uit dat het ‘gelukkig ging om een ileus. Nadat maag leeg gepompt was en de nodige morfine werd mijn man opgenomen. Toen was hij in goede handen. Wat als t toch ging om een gescheurde aorta? Of als de darm geperforeerd was? Nooit iemand met zoveel pijn en angst gezien. Zelfs niet bij zijn acute darmontsteking van enkele jaren terug. Was een ambu overbodig? Ik denk niet in dit geval. Waar zijn de zorgverleners als je ze ECHT nodig hebt. Het gaat redelijk met mijn man, daarr zijn we dankbaar voor. Maar we moeten het nog steeds verwerken.

Als toch een ambu was gekomen. En dat de hulpverlening niet zo kortaf reageert.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 112 alarmcentrale

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 112 alarmcentrale nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hp2003Mp