Klacht: Ergernis aan protocol 112

op 24 juli 2018 over 112 alarmcentrale in de categorie Artsen

Ik heb gisteren 112 ambulance Amsterdam gebeld. Ik weet dat ik een ongeduldig persoon ben en ik geduld moet hebben, goed moet luisteren. Hoe meer geduld ik heb hoe beter het gaat, maar het is altijd voor mij de omgekeerde wereld.
Als ik de ambulance bel moet ik eerst door een aantal vragen heen voordat ik überhaupt het gevoel krijg dat er naar mij geluisterd wordt. De vragen worden irrelevanter per vraag en ik krijg steeds minder het gevoel dat er naar mij wordt geluisterd en dan gebeurt er het onvermijdelijke, ik ontplof.
Het protocol moet dan zorgen voor helderheid, maar in mijn geval zorgt het voor een steeds wederkerige situatie, van onduidelijkheid, vaagheid, irrelevantie, naar verbijstering, onbegrip en uiteindelijk onbeheersbare woede. En vooral omdat ik belde voor een mogelijke hartstilstand.
En vooral dat ik niet meer serieus wordt genomen en het gevoel heb dat er niet naar mij geluisterd wordt.

Dit stupide protocol zorgt misschien voor helderheid, maar ook voor ergernis, bij personen met een karakter als ik. Aangezien ik niet de enige ben die daar mee behept is, zullen jullie veel boze en geïrriteerde mensen aan de lijn hebben. Dat ligt niet aan die mensen, maar aan de achterlijkheid van het protocol.

Paul Pleijers

Waar ik behoefte aan heb is geruststelling.
Het gevoel krijgen dat er naar je geluisterd wordt.
Een zinnetje als je merkt dat je een ongeduldig persoon aan de lijn hebt, als: Even een paar vragen.
Niet onnodig twee keer dezelfde vraag stellen, bv als iemand een tel nummer niet uit zijn hoofd weet, dan ook niet naar een Whatsapp nu vragen.
Op het moment dat je hulpvraag serieus wordt genomen dit als telefonist melden en ook melden dat er actie wordt ondernomen, volgens mij kun je mij dan vragen wat je wil en anderen zoals ik!

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 112 alarmcentrale

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 112 alarmcentrale nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Paulpleijers