Klacht: 10 weken geluidsoverlast POP.

op 09 augustus 2020 over KPN in de categorie Alles-in-1

We zijn als buurtbewoners al enkele weken bezig met het verhelpen van geluidsoverlast vanuit een POP ( opslagplek voor glasvezel met ventilatoren erin).
We worden er radeloos van en kunnen nu al 10 weken niet in onze tuin zitten en ervaren ook binnen geluidsoverlast. Ik woon er zelf al 8 jaar en nog nooit eerder zoveel last gehad.
Vooral nu met het warme weer dan slaat de POP( na oververhitting) ook om het halfuur in een soort koelingsstand en dan gaat het zo hard tekeer dat je niet eens meer je tv kunt horen.
In het onderstaande overzicht ziet u dat we al veel contact hebben met kpn/reggefiber maar het lost niks op..

Onderstaande mail gisteren naar KPn gestuurd.. maar we hebben er als bewoners niet zoveel vertrouwen is dat ze het spoedig gaan oplossen.

Overzicht klachten Pop:
25 mei : 1 ste keer contact met KPn omdat de POp een resonerend zwaar geluid maakt. Geluid is buiten en binnen hoorbaar. Deuren trillen er zelfs van. Klinkt als een soort vrachtwagen die stationair staat te draaien in de tuin.
2 juni: Monteur geweest, Het toerental stond te hoog ingesteld. Probleem zou verholpen moeten zijn. Maar bij thuiskomst bleek dit niet het geval.
3 juni: Monteur is weer geweest. POD leek stiller
5 juni: POP maakt weer het lage resonerende geluid. Het geluid is in de tuin van de naaste buren minder hoorbaar dan in de 2 tuinen ernaast, Waarschijnlijk heeft dit met de geluidsgolven te maken. KPN weer gebeld.
Dan zitten we een aantal weken in dit geluid. Voor omwonenden niet te doen. Het geeft slaapklachten. Mensen kunnen niet meer tot rust komen in hun huis.
17 juni : Contact met Tjanne Minkema ( kpn klachten)
24 juni: Weer contact met Tjanne Minkema ( kpn klachten).
26 juni: KPn gebeld( casusnr: fa98a86)
3 juli: Monteur gekomen ( casusnr: M20063468). Het lage resonerende geluid is weg!
Helaas is de rust maar voor 2 dagen….
8 juli: Nu is er vanuit de POP geen laag dreunend geluid te horen maar wel een hoog suizend geluid! Je hoort de ventilatoren hard draaien en er komt een hoge piep vanaf. Je hoort de constante hoge suis-piep ook binnen! UIteraard weer gebeld naar KPN, Dit maal doorverbonden met afdeling Reggefiber.

Monteur blijft uit.. Er komt niemand de POP repareren.
15 juli: Weer gebeld met Tjanne Minkema (kpn klachten)
16 juli: Gebeld naar KPn en doorverbonden met Reggefiber ( Eva). Zij zegt dat ze kan lezen in het systeem dat de ventilatoren stuk zijn en er nieuwe besteld zijn.
En dat die op 24 juli bij het bedrijf geleverd worden.
Plaatsing staat op 7 augustus gepland.
Ik geef aan dat we dat te laat vinden…we hebben immers al vanaf 25 mei geluidsoverlast.
Ze gaat in overleg en belt me terug.
Installatie ventilatoren wordt vervroegd naar 31 juli.
31 juli: Bewoners zijn al vroeg op zodat ze de monteurs kunnen spreken tijdens de installatie van de ventilatoren. Eindeljk de dag dat het geluid verholpen zou worden.
Om 14.30 uur gebeld naar KPN. Doorverbonden met Reggefiber( Sebastiaan Moltmaker). Hij belt het betreffende bedrijf en krijgt te horen dat de ventilatoren helemaal niet geleverd zijn…. En ze weten ook niet wanneer dat wel gebeurt.
31 juli namiddag: na het laatste telefoontje gaat de kast de gehele avond op een hogere instelling. De kast maakt dit extra harde geluid zodra hey boven de 25 graden is en de kast na een paar uur oververhit raakt. Dit geluid is heel hard! Het klinkt serieus als een klein vliegtuigje wat zich klaarmaakt om op te starten. En dan overdrijven we echt niet.. Dit proces heeft zich van 18.00uur tot 22.00uur herhaald.
9 aug: Al een week lang is het heet buiten. Vanaf een uurtje of 13.00uur raakt de pop kast oververhit en maakt totdat hij afgekoeld is ( uurtje of 21.00uur) enorm veel lawaai… alsof er een klein vliegtuigje in je tuin probeert op te stijgen.

Je begrijpt onmacht en frustatie bij de bewoners… we zitten al van 28 mei t/m 9 aug met geluidsoverlast van de betreffende POD ( Willem-Gerard_1 A , Marijkeweg/Johan Karschstraat in Wageningen).
Wanneer worden de ventilatoren geleverd en gemonteerd? En.. ook dat alle instellingen van de kast goed staan. We willen af van het constante lage dreunende geluid en de hoge pieptoon.En er moet iets gedaan worden tegen het lawaai bij oververhitting van de kast. We zien staan een prioriteit van 30 werkdagen( telkens als we een melding doen) Dat is echt onacceptabel.

Contact met het bedrijf is gewenst zodat we de klachten eindelijk kunnen oplossen.

Als de POP kast geen geluidsoverlast meer geeft.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bianca Leimena