Klacht: 10% van aankoopwaarde incasseren voor kapot geleverde telefoon

op 28 september 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Als ik het zo lees dan lijkt het een veelvoorkomende truc van Belsimpel; je krijgt een compleet kapotte (dure!) telefoon geleverd en ze beloven je in eerste instantie een nieuw exemplaar als je het kapotte toestel terugstuurt. Vervolgens krijg je een vage e-mail dat er ‘krasjes’ (oid) zijn geconstateerd met ‘fotobewijs’ waarop je eigen telefoon niet eens meer herkenbaar is. Mijn telefoon was namelijk zilver en ik kreeg foto’s waarop de telefoon zwart leek.

Hoewel de telefoon kapot is, weigert Belsimpel vervolgens 10% van je aankoopbedrag terug te geven (of gewoon een nieuwe, werkende telefoon te leveren) omdat ze het oorspronkelijke toestel niet meer kunnen doorverkopen. Dat de telefoon KAPOT is en dus nooit meer als nieuw kan worden verkocht, wordt voor het gemak gewoon genegeerd. Wat een compleet kansloze manier van mensen geld aftroggelen zeg!

Voor de duidelijkheid: ik had de telefoon uiteraard zeer voorzichtig behandeld, helemaal nagekeken voordat ik hem terugstuurde en ook nog eens bij Belsimpel een screenprotector én hoesje gekocht. Die krasjes heb ik dus überhaupt niet veroorzaakt, maar dat neemt niet weg dat de logica van geld incasseren voor een kapotte telefoon linksom of rechtsom gewoon totaal niet klopt en in mijn ogen oplichting is!

Overige 10% van aankoopwaarde terugstorten en excuses over de schandalige afhandeling en het feit dat ik 7 keer 30 tot 40 minuten met Belsimpel heb moeten bellen om überhaupt iets voor elkaar te krijgen!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 03 oktober 2016 om 15:58 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door SKSchouten