Klacht: 1 malige incasso

op 05 april 2013 over Meetic.nl in de categorie Datingsites, klachtmelden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

payworld Meetic haald 38,35 na mijn rekening af zonder dat ik ergens toestemming voor heb gegeven, de bank zegt dat ik contact op moet nemen met het bedrijf om het geld terug te krijgen de bank kan niks voor mij doen zeggen ze.
het is niet hun verantwoordelijkheid zeggen ze. zij hoeven de
eenmalige machtiging niet te controleren op een handtekening echter zij zijn geen eens in het bezit van een machtiging zeggen ze, ze halen gewoon het geld van je rekening af! en kunnen het ook niet terugboeken omdat het om een eenmaligemachtiging gaat.
ik heb hier een slechtgevoel over! ik dacht dat mijn geld wel iets beter beveiligt was.

Gewenste Oplossing:

geld terug van de bank of van worldpay meetic
en een extra vergoeding voor de tijd dat ik eraan besteed heb.a 50 euro

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Meetic.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meetic.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meetic.nl

Heeft op 08 april 2013 om 17:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste joshua1984,

ik begrijp uit uw bericht dat u geen toestemming heeft gegeven voor een afschrijving van 38,85 euro, en dat u deze graag gerestitueerd wilt zien.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot uw profiel op de Lexa website voor u nagekeken en heb geconstateerd dat u op 07-03-2013 opdracht heeft gegeven voor een betaling van 38,85 euro voor een 3 maanden Full Membership.

In het geval van een nieuwe aankoop kunt u een betaling binnen 7 dagen na uw aankoop intrekken en om een terugbetaling vragen. Deze optie is alleen mogelijk wanneer de diensten waar u voor betaald heeft, niet gebruikt zijn. U kunt dit terugvinden in onze algemene voorwaarden (Artikel 2) op de website.

Na het bekijken van uw profiel, moet ik helaas concluderen dat we u in dit geval geen restitutie kunnen geven. De reden hiervoor is dat het meer dan 7 dagen na uw aankoop is. Wel heb ik voor u de automatische verlenging stopgezet zodat er in de toekomst geen afschrijvingen meer gaan plaatsvinden. Uw huidige membership zal eindigen op 07-06-2013. U kunt nog tot deze datum gebruik maken van de betaalde diensten op de Lexa website.

Uit uw gegevens blijkt verder dat uw profiel niet gehackt is, en dat u op 07-03-2013 voor het laatst heeft ingelogd. Indien u er toch van overtuigd bent, dat u geen opdracht heeft gedaan voor deze betaling, wil ik u aanraden om contact op te nemen met de politie en aangifte te doen. De politie zal dan contact met ons opnemen, en wij zullen onze volledige medewerking verlenen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de Lexa website. Hier klikt u op een willekeurige categorie, een willekeurige vraag en vervolgens scrolt u naar beneden en klikt u op de link "Stel een vraag" om een bericht te sturen. Gelieve in dit bericht uw gegevens te vermelden waarmee u zich bij ons geregistreerd heeft. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen op uw bericht.

Met vriendelijke groet,

Christine van het Lexa Team

Reactie van de melder van de klacht joshua1984

7 jaren geleden - Ik heb nu het probleem alsnog bij de bank neergelegd, zij gaan een melding maken in het MOI Melding Ongeldige Incasso. Lexa moet nu laten zien dat ik voor een eenmalige incasso getekend heb, anders hebben zij geen bewijs en word het geld teruggevordert.reactie joshua1984

Alle klachten die gemeld zijn door joshua1984