Klacht: 1 Grote Administratieve Teringbende @Telfort

op 25 januari 2014 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

In 2008 voordat het nu oh zo bekende 3G netwerk beschikbaar was voor laptops kocht men een ”dongel”, een superslim apparaatje wat u mobiel internet verschafte. Ik haalde mijn dongel bij het inmiddels niet meer bestaande T for Telecom.

Het plastic apparaatje wordt voorzien van een MIK-kaart; een kaartje wat PRECIES hetzelfde eruit ziet als een SIM-kaart. Een MIK-kaart gebruikt men voor internet, een SIM-kaart voor telefonie. De niet al te slimme verkoper bij T for Telecom heeft mij echter een SIM-kaart meegegeven.

Na een maandje internetten, filmpjes bekijken etcetera kijk ik eens op Mijn-ING op mijn bankzaken te regelen alwaar ik erachter kom dat De Heren Telfort bijna €700,- van mijn rekening hebben afgehaald. Na enig informeren kwam ik dus erachter wat het probleem was.

Vervolgens word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Telfort zegt dat het de fout is van T for Telecom, en andersom. De maand erop kreeg ik een rekening van om en nabij €450,- en of ik dat even wil betalen. Ehhh nee.
Letterlijk uren bij die gasten in de wacht gestaan, en ook telefonisch van het kastje naar de muur gestuurd. Mailtjes die ik stuur worden niet of nauwelijks beantwoord.

Hier laat ik het uiteraard niet bij zitten en draag het over aan een advocaat. Het komt uiteindelijk (in 2009) voor het gerecht en ik kom daar -uiteraard- als winnaar uit. Die €700,- kreeg ik ”netjes” terug gestort alsmede de juridische kosten die ik heb gemaakt.

Nog geen half jaar later begint het gezeik: ”er staat nog een rekening open.” Er staat nog een rekening open? Ja vast wel, maar ik ben toch echt niet degene waarbij dit verhaald dient te worden!

We leven inmiddels in 2014. Ieder half jaar krijg ik een incassobureau op m’n nek aan wie ik iedere keer hetzelfde verhaal moet gaan uitleggen. Ik ben hier op z’n zachts gezegd niet blij om. Het ene bureau houd het bij een waarschuwing etc de andere dreigt gelijk met een rechtbank.

Hoe kan het zijn dat een bedrijf als Telfort, welke notabene met de slogan ”werkt in je voordeel” mij al 5 jaar lang zit te terroriseren met een openstaande rekening die niet bij mij verhaald dient te worden?!?!

- De oplossing zou zijn; EEN EXCUUS!
- De oplossing zou zijn; dat dit goed wordt uitgezocht!
- De oplossing zou zijn; Degene die schuldig is wordt aangepakt!
- De oplossing zou zijn; een tegemoetkoming in MIJN gemaakte kosten!
- De oplossing zou zijn; ik eindelijk uit hun administratieve apparaat word gegooid!

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door martin.reijven