Klacht: 1 fout te veel

op 20 februari 2018 over CBR in de categorie Overheid

Vandaag was het de 3de keer dat ik helaas met 1 fout te veel ben gezakt voor mijn theorie examen voor mijn B rijbewijs. Natuurlijk voor mij heel zuur, vooral omdat ik bij de gevaarherkenning bijna geen fouten maak en dus tot nu toe dit onderdeel elke keer heb gehaald. Nu had ik vandaag gekozen om mijn examen met extra tijd te doen om lees fouten door tijds druk te voorkomen. Elk examen begint met uitleg hoe het examen er uit gaat zien en hoeveel onderdelen er zijn. Ik had netjes alle uitleg gelezen en voor laten lezen(bij verlengt examen krijg je oortjes). Ik had door de spanning het idee dat er wat was mis gegaan en ik de gevaar herkenning had over geslagen, aangezien ik direct naar deel 2 ging waarbij stond dat ik hiervoor onbeperkt de tijd zou hebben. Ik stak netjes mn vinger op om zeker te weten dat ik niks had mis gedaan. De vrouw van het CBR kwam naar lang wachten naar mij toe en gaf vervolgens heel arrogant en gemeen antwoord op mijn vraag door te zeggen tegen mij dat ik niet Had gelezen en zo de informatie stappen had over geslagen. Ik gaf netjes aan dat dit niet het geval was en voelde me heel erg slecht door de reactie van die mevrouw. Vervolgens hielp ze mij wel verder door uit te leggen dat als ik op verder zou drukken ik gewoon bij het onderdeel gevaarherkenning zou komen. En gaf ze mij nog een trap na door te zeggen dat ik het zelf had kunnen weten als ik had gelezen en dat ik niet zo gestresst moest zijn. Toen moest mijn examen nog beginnen! Dit is natuurlijk een niet zo\’n fijne start, maarja het is niet anders. Ik had mijn examen gemaakt en ben helaas voor de 3e keer dus met 1 fout te veel gezakt. Nu zakt de moet mij echt in de schoenen en durf ik eigenlijk geen examen meer te doen. Want ik had wederom zo hard geleerd en zak toch. Als ik kijk op wat voor vragen ik zak zijn dit zulke gemene vraagstellingen waardoor ik de fout in ga. Ik zou zo graag ook slagen! Het kost zoveel geld om te horen dat je helaas gezakt bent met een zielige smiley erbij. En als ik hoor hoeveel mensen er net op een foutje te veel zakken voelt het echt als geld jatten wat het CBR doet!

Ik denk dat een oplossing zou zijn dat ze aangeven dat je in totaal een bepaald aantal fouten mag maken over het gehele examen in plaats van per onderdeel. Aangezien ik steeds makkelijk slaag voor de gevaarherkenning en net zak voor de andere 40 vragen. Of ze zouden het examen wat goedkoper moeten maken dat maakt de keuze om opnieuw examen te doen wat makkelijker aangezien ik over het geld heel erg inzit en al genoeg kosten zelf moet dragen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Blondt2