Klacht: 0 euro terug voor boeken verkopen

op 17 oktober 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Hallo,

Ik heb een aantal boeken die ik graag wil terug verkopen aan Van Dijk.
Bij elke invoering geeft de site aan dat er geen waarde op zit terwijl ik sommige boeken dit jaar hebt besteld en andere vorig jaar. Het lijkt mij sterk dat boeken van 45 euro opeens naar een paar maanden niets meer waard zijn.

Zoals u hopelijk begrijpt zal een kleine vergoeding al erg op zijn plaats zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 18 oktober 2016 om 10:39 geantwoord

Beste Myrthe,

Het assortiment met boeken die wij terugkopen verandert dagelijks op basis van vraag en aanbod. Hierbij houden we o.a. rekening met de druk van het boek, hoe vaak en wanneer het boek gebruikt wordt, hoeveel wij al verkocht en nog op voorraad hebben.

Je kunt boeken die nu géén waarde hebben later nog eens proberen te verkopen. Dit kun je het beste proberen tussen 13 juni en 31 augustus. In deze periode zijn de boekenlijsten van de meeste scholen bekend. Daardoor weten wij welke boeken het komende schooljaar gebruikt gaan worden.

Heb je een boek mét waarde, wacht dan niet te lang, het kan zijn dat we deze later niet meer terugkopen.

VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door myrthethijs