Klacht: Zoveelste storing, afspraken niet nakomen, en nog meer storingen

op 22 januari 2014 over Caiway in de categorie Alles-in-1

29 en 11 november storingen bij Caiway. Beide dagen vanaf smiddags tot ’s avonds laat en ’s nachts geen gebruik kunnen maken van internet en tv van Caiway. Binnen drie weken twee groter storingen is mij veel te veel. In de anderhalf jaar dat ik klant ben van Caiway zijn dit niet de eerste storingen. Als nieuwe abonnee, met de overname van KBG, heb ik de eerste zeven weken geen internet ontvangen. Hier heb ik al uitgebreid over geschreven op klacht.nl en ook een compensatie ontvangen. Buiten het wegvallen van de diensten kamp ik de afgelopen weken met traag internet. Zo traag dat een Youtube filmpje op 144p niet af te spelen is. De speedtest van Caiway laat tevens zien dat ik niet de gegarandeerde snelheid krijg. En ja, ik zit met een kabel direct op de modem aangesloten. Echter heb ik een langere tijd geleden ook een internetstoring gehad dat een week heeft geduurd. En over deze storing beklaag ik mij nu, aangezien ik nu klaar ben met de frequentie van de storingen bij Caiway. In die week heeft geen enkel persoon binnen Caiway mij meer kunnen vertellen, enkel dat ik maar dien te wachten. Ik heb vanuit thuis een bedrijf draaien. Geen enkele mogelijkheid tot werken op deze manier. Telefonisch uiteindelijk een afspraak met een monteur kunnen regelen op vrijdag. Tussen 8 en 12 diende ik thuis aanwezig te zijn. In die tussentijd heeft Schuuring, het netwerkbedrijf waar Caiway mee werkt, contact met mij opgenomen om iets te checken. Dat kon telefonisch. Op die manier hoefde de monteur niet vrijdag te komen, dus dat scheelde ons weer een ritje. Ik heb uitgevoerd wat de monteur mij vertelde, en de conclusie was dat het niet opgelost kon worden. De afspraak voor vrijdag zou komen te vervallen. Ik heb meteen Caiway gebeld over het hoe en wat nu!? Want nog steeds geen internet. De medewerkers zagen een afspraak in de agenda staan op vrijdag dat er een monteur langs zou komen (de afspraak die inmiddels is geannuleerd door mij en Schuuring). Ik heb de medewerkers verteld dat die afspraak niet door gaat, aangezien ik en de monteur die hebben geannuleerd.(Ik heb drie medewerkers gesproken, aangezien ze niet door hadden wat er gaande was). Uiteindelijk wist de beste man te garanderen dat het om een andere afspraak zou gaan, dat beloofde hij. 100%, hij zou het zelf in de gaten gaan houden zei hij, komt goed! Die vrijdag is er geen monteur gekomen. Ik heb de hele vrijdag ochtend vrij genomen, niet kunnen werken en vol frustratie wederom Caiway gebeld. Dit allemaal bij elkaar genomen ben ik uitermate gefrustreerd in de diensten van Caiway en belachelijk hoe de gang van zaken gaat.

Update:

Bovenstaand verhaal heb ik geplaatst op 15 december. Op 9 januari heb ik een e-mail ontvangen van Caiway dat er diezelfde dag nog een inhoudelijke reactie wordt gegeven op mijn klacht. Uiteraard heb ik hier niks van vernomen.

Tevens heeft Caiway mijn klacht afgedaan als opgelost, terwijl hier naar mijn mening absoluut geen sprake van is. Op die manier kan ik ook een hoog oplospercentage creëren.

Vandaag, 22 januari, wederom weer een internetstoring bij Caiway. Via wifi is internet nauwelijks te bereiken, en via de kabel gaat het internet tergend langzaam. Youtube filmpjes kunnen niet bekeken worden, ik kan de speedtest van Caiway niet eens starten…

Ik vind dat het een keer tijd wordt voor een financiële compensatie. In de anderhalf jaar dat ik klant ben bij Caiway , en minstens vier (inmiddels 22 januari alweer de vijfde) storingen verder, vind ik dat er teveel is voorgevallen. Een financiële compensatie is op zijn plaats.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 30 januari 2014 om 11:58 geantwoord

We hebben inmiddels contact via een andere route met de klant.

Hierdoor sluiten wij deze melding.

Harma
Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door Markbodde