Klacht: Zoveelste keer dat De Vliegende Hollander niet werkt

op 18 juli 2012 over Efteling in de categorie Attractiepark

Geachte heer,mevrouw,

Op dinsdag 12 juni 2012 ben ik met 2 gezinnen (Totaal 7 volwassenen en 2 kinderen) naar Efteling gegaan, familiedag. Wij zijn al vaak naar Efteling gegaan, omdat het een leuk familie uitje is voor ieder wat wils.

Bij ons laatste bezoek willen wij heel graag in de attractie De Vliegende Hollander. De voorgaande bezoeken hebben wij niet in de attractie mogen zitten, vanwege technische storing. Dit keer zagen wij dat de attractie wel reed, dus zijn wij in de rij gaan staan (opa en oma bleven bij de kleinkinderen). Het was lang wachten. Toen wij halverwege waren hoorden wij ineens dat de attractie niet reed, vanwege technische storing. Dus mensen gingen wachten en wij dus ook. Na 20 minuten werd er omgeroepen “Mogelijkheid dat beweging is in de attractie”. Iedereen blij. Na nog zo’n 10 a 15 minuten werd ons gezegd dat attractie word gesloten. Dus iedereen moest weg. Wij flink balen, omdat we toch 1,5 uur in de rij hebben gestaan. Later in de middag reed de attractie weer, dus wij weer een poging wagen. Nu weer opnieuw in de rij, maar dit keer minder mensen, dus konden we snel doorlopen. Aan het water moesten we wachten. Wat bleek dat er weer technische storing is. Wij hebben toen 20 minuten gewacht. Ook dit keer werd er gezegd dat attractie wordt gesloten en dus iedereen moest weg.

Wij hebben flink gebaald dat wij ook dit keer niet in De Vliegende Hollander mogen zitten en daarnaast ook tijd hebben verloren, aangezien het park om 18.00 uur gaat sluiten. Door dit tijdverlies hebben wij andere attracties (voor zowel groot en klein) niet mogen bezoeken. Daarnaast waren er ook technische storing bij momentopname (foto’s) bij andere attracties. Hierdoor konden wij onze foto niet bekijken, wat erg jammer is.

Opa en oma gingen met de kleinkinderen in de Droomvlucht. Ook daar ondervond technische storing. Zij hebben toen ook moeten wachten (verloren tijd), maar konden gelukkig wel in de droomvlucht.

Wij hadden echt gehoopt dat wij eindelijk in De Vliegende Hollander mochten en alle attracties konden uitproberen, maar tevergeefs. Er zijn gewoon teveel technische storingen. Dit is echt jammer.

Dat wij deze familiedag opnieuw mogen doen, want wij vinden Efteling een gezellige familie attractiepark voor groot en klein en voor ieder wat wils. De kleintjes zijn er helemaal gek op en praten nu nog steeds over.

Alle klachten die gemeld zijn door PH84