Klacht: Zorgverzekering

op 09 juli 2012 over IZZ in de categorie Verzekering

Door een beknelde zenuw in me voet moest ik een half jaar geleden zooltjes gaan dragen in mijn schoenen. Dit ben ik dan ook netjes gaan doen maar die moeten wel goed opmaat worden gemaakt. Echter nu bleek ik heb niet de goede verzekering wat voor kan komen dus ik moest het allemaal zelf gaan betalen, hier heb ik dus geen geld voor want ik was er 2 keer geweest en het koste al € 200,-. dus om de zooltjes goed te krijgen zal het misschien max € 500,- kosten.

Ik gebeld naar de izz. Nou ik bleek dan niet de juiste verzekering te hebben. Maar een operatie waarbij mij zenuw uitelkaar werd gehaald en het gevoel in 1 teen kan verdwijnen werd wel vergoedt.

In mijn opzicht is dit niet hoe het er bij een commercieel bedrijf aan toe gaat ze kunnen mijn probleem (beknelde zenuw) oplossen door € 500,- in mij te investeren. Echter kiest izz ervoor dit niet te doen en wel de operatie te vergoeden die volgens mij veel duurder is. en waarmee izz voortaan een commerciele zorginstelling goedkoper uit is. dit willen ze echter niet doen terwijl als je een eigen bedrijf heb en je klant heeft een klacht wil je het volgens mij altijd zo goedkoop mogelijk oplossen naar de wensen van de klant en jezelf. Maar izz lost het liever duur en tegen de wensen van de klant op. Ik vind dit ongeloofelijk.

een deal proberen te maken met de zorgverzekering een x aantal kosten voor mezelf en een x aantal kosten voor hun zou bij mij al volstaan

Bericht van

5 jaren geleden - Geachte heer Melis, Uw klacht is in behandeling bij onze afdeling Klachtenmanagement. U ontvangt zo snel mogelijk een reactie. Met vriendelijke groet, Sandra Webcare IZZ

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IZZ in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IZZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IZZ

Heeft op 08 oktober 2012 om 16:47 geantwoord

20-7 15:00 gebgeld op huisnr, niet aanwezig

Mobiell nr gekregen van moeder
06-40602276

Meneer verteld dat wij geen deel van de kosten op ons nemen. Meneer heeft niet het juiste aanvullend pakket.

Meneer bleef bij het standpunt dat een eventuele operatie meer kosten met zich mee brengt. Hij vindt dat een commerciele instelling ook moet meedenken met de klant.
Hij kan de totale kosten van steunzolen niet meteen veroorloven en wil daarom een eventuele vergoeding voor de aanschaf hiervan.

Uitgelegd dat hij geen AV verzekering die zijn behandeling dekt. Uitgelegd dat hij beter wel kan gaan voor de aanschaf van steunzolen ipv operatie ondergaan. Is riskanter.
Ook uitgelegd dat zo'n operatie wordt vergoedt omdat deze uit het basispakket komt.

Alle klachten die gemeld zijn door Max Melis