Klacht: Zoontje van 4 (pas net zindelijk) wordt toilet geweigerd

op 01 juli 2017 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Tot afgelopen avond bij de blokker in het centrum van Uden, hebben we niet 1 keer meegemaakt in een winkel in Uden dat ons zoontje van 4 geen gebruik mocht maken van het toilet op het moment dat hij aangaf te moeten plassen of poepen. Hij is pas net zindelijk en zonder luier. Dit heeft veel tijd en moeite gekost, omdat hij erg gehecht was aan zijn luiers en bang was om ‘het in zijn broek te doen’. Extra trots zijn we dus dat hij het nu steeds beter aangeeft en nog zelden ‘ongelukjes’ heeft.

Omdat hij pas net zindelijk is, moet hij meestal direct naar het toilet als hij dit aanheeft. Inhouden is vaak nog moeilijk.Zeer verbaasd waren we dat gebruik van toilet op alle fronten geweigerd werd door het personeel bij de blokker, in het kader van ‘beleid’. Dat er een beleid is M.b.t. toiletgebruik begrijp ik wel, maar dat er in geval van hoge nood bij een kind van 4 dat met veel pijn en moeite net zindelijk is geworden/aan het worden is, maar nog wel heel bang is om het in zijn broek te doen, geen uitzondering gemaakt kan worden (op het moment dat hij heel duidelijk aangeeft nodig te moeten poepen) vind ik heel erg.
De kans was namelijk erg groot dat hij (bewust) in zijn broek had moeten poepen, omdat hij de volgende winkel waar het wel mag niet zou redden. Het gevolg hebben we al weleens meegemaakt, namelijk dat hij weer luiers wil, uit angst dat het weer zal gebeuren.

We zouden een aantal aankopen doen bij de blokker, maar nadat we voor ons zoontje zijn weggegaan, zijn we niet meer teruggekeerd. Het voelde voor ons niet meer goed om geld uit te geven in een winkel waar men niet bereid is om af en toe van regels af te wijken binnen het beleid en uitzonderingen te maken in geval van nood. Men had ook overleg kunnen plegen met de manager, wat ik ook gevraagd had om te doen, maar ze was zo snel terug dat dit niet gebeurd kan zijn.

Hopelijk kan de blokker het beleid nog eens onder de loep nemen en bijv. de regel invoeren dat zwangere vrouwen en peuters/kleuters in geval van nood wel gebruik mogen maken van het toilet.

Een reactie vanuit de blokker zou ik op prijs stellen en iets voor mijn zoontje om het een beetje goed te maken. Hij heeft toch met veel moeite alles in moeten houden, wat super knap is, maar ook sneu.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Blokker

Reactie van de melder van de klacht Mariekje56

3 maanden geleden - Klacht wordt niet in behandeling genomen...

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Blokker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mariekje56