Klacht: Zonder mij toesteming Windows 10 vanzelf automatisch geïnstalleerd

op 27 april 2016 over Microsoft in de categorie Software

Ik kies niet impliciet voor een nieuwe versie van besturingssysteem en heb medere malen aangegeven dat ik geen interesse heb in een gratis update voor Windows 10, maar heeft Windows 10 zich vanzelf geïnstalleerd!  Mij oude Windows 8.1 stond ook niet op automatische update. Nu zijn mijn alle data verloren gegaan (zakelijke en privé). Persoonlijk vind ik het een inbreuk in mijn woning en op mij privacy. Verder word ik gedwongen om een product te kopen zonder mij wil omdat deze vanzelf geïnstalleerde Windows 10 is tijdelijk gratis en na afloop ervan moet ik product kopen om besturingssysteem laten draaien.

Als zulke inbraak op privacy word strafrechtelijk vervolgd en bestraft. Graag wil ik zien dat zulke onaangename en frustrerende situaties in toekomst voorkomen mogen worden door wettelijke toepassing en bepalingen voor alle gebruikers! En graag wil ik mij oude data weer op mijn computer zien verschijnen! In geval dat ik koste moet maken voor data recovery dan wil ik graag dat het door Microsoft zelf alle kosten betreffende recovery en alle extra uren werk die eraan verbonden is worden in totaal vergoed.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dejan Tkalcevic