Klacht: Ziek door airco cabine

op 18 juni 2016 over Holland America Line in de categorie Vrije tijd-besteding

Ik heb een klacht over een helse vakantie vanwegen een airconditioner n een cabine van een cruise liner ik heb de volgende brief aan de HAL geschreven

Onze cruise die wij 15 maanden geleden hadden geboekt, is onze teleurstellenste reis in ons leven geweest door niet adequaat reageren van de leden van de front office.

Ik heb op dag 2 gevraagd of de airco iets kouder gesteld kon worden, iets wat ik eigenlijk zelf graag zelf in de hand wil hebben, maar niet mogelijk was.
Het was bij ons bed 23 gr, dit is veel te heet waardoor ik met grote hoofdpijn wakker ben geworden de volgende dag.

Er is toen zeer snel gereageerd , de airco werd kouder gezet, maar niet regelbaar voor ons.
Wij hebben contact opgenomen per telefoon, maar tevergeefs.
Na vele pogingen aan de front desk zelf, werden we naar onze kamer gestuurd waar we moesten wachten, we mochten onze kamer niet verlaten. Ze zouden er gelijk aan komen, maar dat gebeurde niet. De volgende dag was het dan al te laat, ik was ziek, koorts, nadat mijn man heeft doorgedramt bij de frontoffice, heeft men het probleem dan weten op te lossen.
Er kwam een instalateur die in het plafond wat heeft veranderd waardoor het wel regelbaar was. We hebben die 3 dagen 15 graden in onze cabine gehad, dat heeft hij gemeten en ons verteld.
De eerste excursie in Penang ging mij al niet goed af, vanaf dat moment ben ik ziek geworden
Vervolgens heb ik dagen op bed gelegen, koorts, heel erg hoesten, maar ook mijn man werd ziek. Die ging het eerst naar de dokter en kreeg een hoestensaft mee.
Ik ben uiteindelijk later naar de dokter gegaan, de ene dag voelde ik mij beter dan de andere, maar had wel koorts.

We hebben niet in de dining room gegeten en lieten soep in onze cabine bezorgen, en dat vele dagen. Ik heb dan ook vele kilos verloren omdat ik niets kon eten. Ontbijt alleen maar op onze kamer omdat we bang waren om nog meer op te lopen in de blaffende menigte.
Ik kreeg uiteindelijk evenals mijn man anti biotica voorgeschreven.
Dat mocht niet baten, mijn man kreeg de volgende kuur en ik kreeg penniciline voorgeschreven. Dat houd in geen zon geen alcohol, geen smaak aan het eten, vroeg in bed geen entertainment, niets. Soms lagen we om 18.15 in bed, dit is toch geen vakantie?

Ik stel de mensen van de frontoffice door nalatigheid hier voor verantwoordelijk.
Ben als een gezonde aan boord gekomen met mijn man en was dag 3 ziek.
Daar ben ik heel erg boos over.
Waar ik ook heel boos over ben is het volgende.

Ik slik marcomar, een bloedverdunner, niets mis mee, ben goed ingesteld, maar door die griep virus wat wij hadden was het helemaal ontregeld.
Weet U wat dit betekend?
Ik moet tussen de 2-3 INR staat, mijn bloed was 4.3, ik had bij een val hevige bloedingen kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.
Wij hadden niet een virus te pakken, maar ook oor ontsteking.
Dat is goed afgelopen bij onze terug reis naar huis , maar het had voor heel veel problemen kunnen zorgen, denkt U een aan een gesprongen trommelvlies!

Zoals ik al schreef vanmorgen zijn we beiden in behandeling voor onze oren in het ziekenhuis in Zell am Zee.

Dit alles heeft voor een vakantie gezorgd die ik gauw wil vergeten.
Het heeft ons veel geld gekost en hebben maar 30 % kunnen genieten.
Met name de laatste dagen. Mijn 60 verjaardag is echt een drama geworden.
Wij zijn daar niet schuld aan.

Inmiddels hebben wij bericht gehad wat betreft compensatie. Wij krijgen maar liefst 800 euro boordtegoed en een upgrade naar een luxere cabine bij onze volgende cruise. Die gaat er niet meer komen wat ons betreft. Ik voel mij gedwongen een reis te boeken om dan van de compensatie te mogen genieten. Dit is voor mij not done

Het voorstel vinden wij prima, maar dan wel cash, wij vinden dat wij 1500 euro terug moeten krijgen voor alle ongemakken p.p.
Wij zullen geen cruise meer maken n de toekomst, zeker niet met de Holland Amerika line . Mochten ze het alsnog goed oplossen dan sluiten wij niet uit om nog eens te cruisen. Maar dan met de nieuwste schepen waar het airco systeem goed werkt.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Holland America Line

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Holland America Line nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Johanna Knjf